„Poate televiziunea influenta salvarea Planetei?” Primul festival de cinematografie eco de la noi, Green Planet Blues, il aduce pe James Gilbey, directorul departamentului de creatie al Discovery Networks Europe, pentru un masterclass care se va desfasura duminica de la ora 14.30 la Centrul International de Conferinte Casino Sinaia.
James Gilbey va prezenta un studiu comparat care are ca punct de plecare Discovery Channel si activitatile lui verzi – programele si filmele de scurt metraj difuzate pe post – ajungand la campaniile similare ale altor posturi de televiziune, monitorizand reactii si evaluand schimbarile.
Nascut si scolit la Londra, James Gilbey si-a petrecut ultimii 25 de ani dezvoltand programe atat pentru piata din Europa cat si pentru Statele Unite ale Americii. A castigat un premiu BAFTA cu show-ul BBC "Short Change", apoi el s-a alaturat echipei Walt Disney/Buena Vista Television, unde a condus timp de cinci departamentul de productie si creatie in zona Asia-Pacific. Cat timp a locuit in Hong Kong si Singapore, a produs mai multe seriale si programe TV premiate si a condus numeroase campanii de marketing. Inainte de a deveni Director de Creatie al Discovery Networks Europe, James Gilbey a locuit la Los Angeles unde a lucrat ca independent si a colaborat cu diverse televiziuni, de la Channel 4 la Network 7.
In ultimii trei ani a facut campanii de marketing, branding si promotii care s-au bucurat de un succes rasunator, campanii care au castigat peste 30 de premii Promax, doua D&AD si un Design Week Award.
Maratonul cinematografic Green Planet Blues se desfasoara la Sinaia intre 17 si 19 ianuarie.
Programul evenimentului mai include trei mese rotunde cu temele energie (conventionala si alternativa), biodiversitate si protectia animalelor (masa Discovery) si gestiunea deseurilor. Festivalul il are ca invitat special pe Olivier Weber, reporter si ambasador itinerant al Ministerului francez de Afaceri Externe si va beneficia si de participarea mai multor institutii si ONG-uri de mediu din Romania.
Green Report este partener media al evenimentului.