Ministrul german al Mediului, Sigmar Gabriel, a anunat vineri ca a oprit planurile guvernamentale de crestere a proportiei de bioetanol in benzina de la 5 la 10%, informeaza Reuters.
Politicienii si reprezentantii industriei au criticat planul de a creste nivelul de etanol din compozitia combustibilului, argumentand ca acest lucru ar dauna masinilor vechi.
Gabriel a spus ca peste 3 milioane de masini nu ar fi fost pregatite pentru noul combustibil si ar fi fost fortate sa treaca la o benzina neamestecata mult mai scumpa din cauza posibilelor daune.
„Politica noastra de mediu nu vrea sa fie responsabila pentru ajungerea soferilor a milioane de masini la pompele de petrol Super Plus, mult mai scumpe”, a declarat ministrul Mediului.
Germania a vazut amestecarea biocombustibililor ca pe o solutie de reducere a gazelor cu efect de sera fara restrictiile impuse de Uniunea Europeana, care ar putea dauna performantelor industriei auto.
Amestecarea etanolului cu benzina ar putea reduce emisiile de dioxid de carbon, unul dintre gazele cu efect de sera care conduc la incalzirea globala.