Camioanele sunt în cea mai mare măsură diesel, poluează orașele și alimentează schimbările climatice. Germania crede că ar fi găsit un răspuns la toate acestea prin utilizarea firelor de înaltă tensiune de-a lungul autostrăzii, potrivit CNN.
Un sistem care permite camioanelor să atragă energie electrică de la cablurile aeriene a intrat în funcțiune pe o distanţă de 10 kilometri, potrivit guvernului german.
Este primul astfel de test pe un drum public în Germania.
Dezvoltat de Siemens (SIEGY), sistemul permite platformelor mari cu echipamente speciale montate pe acoperișuri să se conecteze la liniile electrificate în timp ce călătoresc cu viteze de până la 90 de kilometri pe oră.
Camioanele funcționează cu motoare electrice atunci când sunt conectate la liniile de înaltă tensiune și un sistem hibrid când se întorc pe un drum tradițional. Senzorii detectează când sunt disponibile firele aeriene.
Siemens spune că sistemul său eHighway combină eficiența linei electrice cu flexibilitatea unui camion. Un alt beneficiu este reducerea emisiilor de CO2 și a oxizilor de azot.
De asemenea, producătorul german susține că sistemul poate fi integrat în infrastructura rutieră existentă, ceea ce îl face o modalitate practică de reducere a emisiilor și a consumului de energie în locurile în care căile ferate nu sunt fezabile.
Secțiunea de drum deschisă face parte dintr-un drum necesar între aeroportul din Frankfurt, un hub global de transport de marfă și un parc industrial aflat în vecinătate. În curând se vor deschide alte două șosele cu un astfel de sistem implementat.
Guvernul german a cheltuit 70 de milioane de euro pentru a dezvolta camioane care pot folosi sistemul. Siemens a spus că un proprietar de camioane ar putea economisi 20.000 de euro pentru combustibilul pentru o distanţă de 100.000 de kilometri.
Transportul rutier este domeniul cu cea mai rapidă cerere de petrol din lume, potrivit Forumului Internațional de Transport, care face parte din Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică.
Potrivit grupului, transportul rutier de mărfuri va reprezenta, de asemenea, 15% din creșterea preconizată a emisiilor globale de CO2 până în 2050.
Proiecte precum cel din Germania ar putea face parte dintr-o soluție care include o utilizare sporită a căilor ferate și a vehiculelor electrice.
„Camioanele electrificate sunt o soluție deosebit de eficientă pentru a avea transporturi neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon”, a declarat Rita Schwarzelühr-Sutter, secretar de stat la Ministerul Federal al Mediului din Germania.
Testele și demonstrații ale tehnologiei eHighway au fost, de asemenea, efectuate la scară mai mică în Suedia și în apropierea porturilor din Los Angeles și Long Beach.