Anul acesta, organizatorii Salonului Auto de la Geneva au rezervat in cadrul evenimentului un spatiu special destinat automobilelor verzi, unde producatorii prezinta cele mai serioase, dar si simpatice mijloace de transport ecologice.
Astfel, zece zile, incepand de joi, aproximativ 20 de vehicule se “dueleaza” in wati la “Pavillon Vert” din cadrul celui mai mare eveniment auto al anului.
Jumatate dintre automobile sunt concepute de mici producatori independent, motiv pentru care produsele cu care au venit au starnit curiozitate in randul jurnalistilor, reusind sa se pozitioneze in centru atentiei.
Vezi pe pagina noastra de Facebook o vasta galerie foto cu noutatile de la Pavilinul Verde din cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Moduleo
Moduleo este o mini dubita electrica care prezinta o autonomie de 150 de kilometri si poate atinge viteza maxima de 90 kilometri pe ora, in conditiile unei baterii incarcate complet timp de 6 ore. Automobilul este format, dupa cum sugereaza si numele, din mai multe module. Astfel, masina poate fi exploatata in modulul de doua locuri, in cel de patru locuri si optiunea pick-up, datorita capacitatii acestuia de a se extinde de la 2,4 metri la 3,20 metri.
Mia
Un alt model cu aspect de dubita este Mia, un automobil 100% electric testat si de echipa Green Report. In ciuda dimensiunilor reduse, de numai 3,19 metri lungime, simpaticul vehicul este destinat familiilor, intrucat este un model cu patru locuri si usi glisante, inlesnind astfel accesul si iesirea din automobil chiar si in locuri de parcare nu foarte generoase. Automobilul este foarte silentios, astfel incat, pentru a atentiona un pieton neatent este nevoie sa claxonati, a explicat administratorul standului francez. Ca o noutate, scaunul soferului este plasat central, restul de trei locuri ale pasagerilor fiind amplasate in spate, lasand totusi loc unui porbagaj de 420 de litri. Mia are o autonomie de 125 de kilometri.
Dani
O alta noutate este Dani – primul automobil al producatorului italian Belumbury. Peninsularii vin cu doua versiuni ale micului autovehiculului, unul cu motor electric si unul cu propulsor termic. Versiunea electrica are un motor trifazat 10 kilowati, alimentat de o baterie litiu-ion si poate atinge o viteza maxima de 90 kilometri pe ora si are autonomie de 180 kilometri. Varianta cu motor termic poate atinge o viteza maxima de 96 kilometri pe ora si poate parcurge 26 de kilometri cu numai un litru de carburant.
Lumeneo
Francezii de la Lumeneo prezinta al doilea automobil electric al constructorului – Neoma. Acesta este un vehicul compact de 2,7 metri cu patru locuri. Motorul este alimentat de o baterie litiu-ion, care poate fi incarcata la prize conventionale, atingand punctul de maxim de incarcare dupa 6 ore. Vehiculul de oras are o autonomie de 150 de kilometri.
EH LINE
EH LINE, o companie germana specializata in productia de automobile pentru golf, biciclete, scutere si trotinete, tote electrice, prezinta EC01 Life, un vehicul cu doua locuri care este echipat cu doua versiuni de motoare, de 7,5 kilowati si de 15 kilovati, cu acesta din urma putandu-se ajunge la o viteza maxima de 85 kilometri pe ora. Micutul automobil are o autonomie de 110 kilometri si poate fi achizitionat la preturi care pornesc de la 14.000 de euro.
Bolore Bluecar
Bolore Bluecar, de asemenea testat de echipa Green-Report, este un automobil electric ceva mai cunoscut mai ales in randul utilizatorilor francezi, intrucat masina face parte dintr-un program recent implementat in Paris, care vizeaza trasportul prin inchiriere, similar cu sistemul de inchiriere al bicicletelor, ne-au explicat reprezntantii constructorului. Practic, platesti un abonament, si in functie de tipul acestuia, poti utiliza masina o zi, o saptamana, o luna sau un an. Bluecar masoara 3,65 metri lungime, are doua portiere, patru locuri si o autonomie de 250 de kilometri. Modelul poate fi incarcat la o priza conventionala.
Volteis
Constructorii de vehicule electrice de la Volteis s-au gandit sa imbine plimbarea la aer liber cu transportul pe patru roti, de unde a rezultat Volteis by Starck. Dupa cum reiese si din denumire, automobilul poarta semnatura designerului de produs francez Philippe Patrick Starck. Masina are bordul si banchetele confectionate din rachita, iar partile laterale nu dispun de geamuri, lipsind cu desavarsire. Cu toate acestea, pasagerii sunt fariti de precipitatii, intrucat dispune de acoperis.
De asemenea, salonul dedicat vehiculelor verzi a gazduit inclusiv biciclete electrice, care, potrivit organizatorilor au din ce in ce mai multa trecere la clientii europeni. La acesta categorie, germanii de la EVC au dezvoltat tricicleta electrica destinata transportului de mici prodse, potrivit pentru cumparaturile saptamanale. Vehiculul poate atinge o viteza de maxim 45 kilometri si este capabila sa urce fara probleme portiuni de drum cu inclinare de 30 de grade. Motoretele acoperite sunt vehicule destul de populare in vestul Europei, iar cei de la EVC au prezenrtat si o astfel de motocicleta, capabila sa atinga viteza maxima de 240 kilometri pe ora si sa accelereze de la zero la suta de kilometri in 4,5 secunde.
De la pavilionul verde nu puteau lipsi marii producatori, care si-au prezentat modelele deja cunoscute pe pietele internationale, undele dintre ele putand deja sa fie comandate si in Romania.
Astfel, germanii de la Opel a “defilat” cumarele castigator al competitiei Masina Anului 2012 – Ampera, vehicul care este livrat si sub marcile Vauxhall si Chevrolet. Modelul semi electric va intra pe piata din Romania in acesta primavara, iar pretul de pornire va fi de 42.900 euro.
Renault a prezentat deja consacratele sale modele electrice. Este vorba de Twizy si ZOE, un vehicul destinat rularii in oras, cu numai doua locuri, Fluence ZE si Kangoo ZE. Acestea din urma vor fi lansate in Romania in urmatoarele luni.
Un alt castigator al competitiei Car of The Year, editia 2011, Nissan Leaf este promovat si anul acesta la Geneva. Masina 100% electrica are cinci locuri si poate rula 175 de kilometri cu o singura incarcare a bateriei.
Mercedes a adus tehnologia elctrica si in zona transporturilor de pasageri, realizand un furgon cu sapte locruri complet electric – Vito E-CELL. Modelul este special creat pentru transportul urban, diferenta facand-o emisiile zero.
Japonezii de la Tpyota au adus hybridul Prius, care poate parcurge 100 de kilometri cu doar 2,1 litri de combustibil si are emisii de CO2 de 49 de grame la suta de kilometri. Modelul va putea fi achizitionat in Europa incepand cu acest an.
Ford a intrat in erra vehiculelor electrice cu Focus Electric, vehicul care se poate incarca la prizele obisnuite intr-un interval foarte rapid, de 3-4 ore. Focus va fi lansat pe piata in urmatorii ani.
Foto: www.green-report.ro