Volvo Trucks lanseaza o gama noua de motorizari si transmisii care reduce cu 40 de procente emisiile de CO2, si permite un consum mai mic cu pana la 3 procente, anunta un comunicat al companiei. Generatia noua de camioane diesel emite o cantitate redusa de noxe prin optimizarea combustiei si tratarea mai eficienta a gazelor de esapament.
Volvo FH si Volvo FM au fost echipate cu motoare de 13 si de 11 litri, iar motorul Volvo de 7 litri, care echipeaza Volvo FE si Volvo FL, este disponibil, de asemenea, intr-o noua versiune. Motoarele respecta normele antipoluare Euro 5, care vor intra in vigoare in octombrie 2009, iar fata de Euro 4, emisiile de oxizi de azot au scazut cu 40 de procente.
De asemenea, atat Volvo D13, cat si Volvo D11 sunt disponibile in variante pregatite pentru EEV (vehicule optimizate din punct de vedere ecologic), un standard care precizeaza emisii mai reduse de funingine si de particule.
Optimizarea combustiei si imbunatatirile aduse sistemului Volvo I-Shift de schimbare automatizata a treptelor de viteza a permis reducerea consumului de combustibil pentru motoarele de 13 si 11 litri. Puterea maxima a motorului de 13 litri a crescut la 540 CP, Volvo D11 este disponibil in variante cu puteri maxime de pana la 450 CP, iar Volvo D7 este disponibil in variante de pana la 340 CP.
Sistemul automatizat de schimbare a treptelor de viteze a fost adaptat pentru a corespunde performantelor noilor motoare si pentru minimalizarea pierderilor de putere din lantul cinematic. Sfera utilizarii I-Shift a fost extinsa cu ajutorul unei game noi de functii practice si de economisire a combustibilului.
Astfel, functia imbunatatita de decuplare a transmisiei “I-Roll” economiseste combustibil si este activata automat atunci cand nici puterea motorului nici frana de mana nu sunt necesare. Sistemul automatizat economiseste combustibil la transporturile grele, optimizeaza schimbarea treptelor de viteza pentru un confort mai bun pe drumuri degradate, si asigura o deplasare mai usoara in trafic aglomerat. Pentru a evita schimbarile intr-o treapta inferioara care nu sunt necesare si pentru ajustarea mai usoara a vitezei in ambuteiaje, este posibila acum deplasarea cu ajutorul regulatorului de ralanti.
Eficientizarea motoarelor intervine dupa ce, la inceputul anului, Volvo Trucks a lansat autocamionul Volvo FH16, care dezvolta o putere maxima de 700 CP.