Guvernul francez injectează peste 8 miliarde de euro (8,8 miliarde de dolari) pentru a salva industria auto a țării afectată de criza economică provocată de pandemia de coronavirus și dorește să utilizeze criza pentru a face din Franța primul producător de vehicule electrice în Europa, potrivit The Time.
Preşedintele Emmanuel Macron a declarat marţi că vrea să facă din Franţa cel mai mare producător european de automobile ecologice, prin stimularea constructorilor auto să îşi repatrieze producţia de peste hotare şi să dezvolte noi modele pe teritoriul francez.
„Avem nevoie de un obiectiv care să ne motiveze: să facem din Franţa cel mai mare producător european de automobile ecologice prin creşterea producţiei până la peste un milion de automobile electrice şi hibride pe an în decursul următorilor cinci ani”, a declarat Macron, la finalul unei vizite la o uzină a producătorului de componente auto Valeo.
Pentru a atinge acest obiectiv, Macron a anunţat că Franţa va majora până la 7.000 de euro, de la 6.000 de euro, prima de la stat pentru consumatorii care cumpără automobile electrice. De asemenea, niciun model de autoturism produs în prezent în Franţa nu ar trebui fabricat în alte ţări, a adăugat Macron.
„În total, statul va oferi sectorului auto un sprijin de peste opt miliarde de euro”, a declarat şeful statului francez, adăugând că este vorba de un „plan istoric în contextul unei situaţii istorice”, a spus Macron.
Planul de 8 miliarde de euro al lui Macron include o garanție de stat pentru un împrumut de 5 miliarde de euro al producătorului auto francez Renault, dar nu şi milioanele pe care guvernul le-a cheltuit deja pentru plățile ale șomajului pentru lucrătorii auto care au rămas acasă săptămâni întregi.
Noul plan include subvenții guvernamentale care să încurajeze consumatorii să renunţe la mașinile vechi și să cumpere modele cu emisii mai mici și investiții pe termen lung în tehnologie inovatoare. Macron și-a stabilit un obiectiv pentru producerea unui milion de mașini electrice în Franța până în 2025.
Anterior, un reprezentant al sindicatului CGT a spus că Renault ar putea anunţa joi reduceri de personal şi închideri ale fabricilor, deoarece producătorul auto francez vrea să-şi reducă costurile cu două miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari).
Potrivit informaţiilor apărute în presă, Renault intenţionează să închidă mai multe uzine din Franţa, printre care cea de la Flins, unde sunt asamblate modelul electric Zoe şi Nissan Micra, şi uzina de asamblare de la Dieppe, în cadrul unui vast plan de economii care ar urma să fie anunţat în curând.
Planul lui Macron pare ambițios, notează jurnaliştii de la The Time. Mașinile cu baterie reprezintă doar o fracțiune din vânzările de automobile în Europa, deși producătorii se concentrează asupra acestora pentru a îndeplini obiectivele privind emisiile de carbon ale Uniunii Europene.