Francezii au construit automobilul hibrid cu aer comprimat

Grupul francez PSA Peugeot Citroen a construit un nou tip de motor auto hibrid. Spre deosebire de motoarele hibrid de pana acum, care functionau cu benzina si energie electrica, noul motor PSA functioneaza cu benzina si cu aer comprimat.

Noua tehnologie de propulsie a fost denumita “Hybrid Air”. Motorul poate functiona in trei moduri: numai cu benzina, numai cu aer sau combinat. In timpul functionarii pe benzina, o parte a energiei rezultate din arderea carburantului este stocata (economisita) prin comprimarea aerului intr-un rezervor.

Ulterior, motorul pe benzina poate fi oprit, iar masina continua sa se deplaseze folosind energia acumulata in aerul comprimat. Pe de alta parte, masina recupereaza si energia de franare – surplusul de energie care apare la incetinire sau franare este, de asemenea, stocat in aerul comprimat.

Functionarea numai cu aer comprimat este posibila la viteze de pana la 70 de kilometri la ora si reprezinta solutia ideala pentru deplasarea in oras. In acest mod de functionare, automobilul  are emisii poluante zero.

Aerul comprimat – mai eficient decat energia electrica

In prima sa versiune, motorul consuma in medie 2,9 litri de benzina la suta de kilometri. Potrivit PSA, aceasta inovatie tehnologica reprezinta “un pas cheie spre atingerea unui consum de 2 litri la suta de kilometri, la nivelul anului 2020”.

In varianta actuala, la functionarea in regim urban mixt, emisiile medii de CO2 sunt de 69 de grame pe kilometru. Drept comparatie, un motor traditional cu benzina, care ofera aceleasi performante mecanice, are emisii de 104 grame / kilometru in ciclu urban.

Fata de motoarele hibrid care functioneaza cu benzina si electricitate, noul tip de motor are avantajul ca nu mai necesita acumulatori pentru stocarea unei cantitati mari de energie electrica. Acumulatorii electrici sunt scumpi, au greutate mare si ofera automobilelor o autonomie redusa.

La performante egale, o masina hibrid cu aer comprimat ar fi cu 1200 de euro mai ieftina decat o masina hibrid electrica si ar oferi, in ciclu urban, o autonomie cu 90 la suta mai mare.
Noile motoare hibrid ar urma sa fie montate pe masinile de serie ale grupului PSA incepand cu anul 2016.

In Romania, grupul PSA a decis o restrangere a activitatii, prin inchiderea filialei locale, la sfarsitul anului 2012. De la data de 1 februarie a.c., importul si distributia marcii Citroen in Romania sunt realizate de compania Trust Motors, care era deja importator al marcii Peugeot.

Pe anul 2011, in calitate de importator Peugeot, Trust Motors avea in Romania o cifra de afaceri de 58,8 milioane de euro si un profit de 2,57 milioane de euro.

 

spot_img

Ultimele știri