Naturalistul britanic Chris Packham, cunoscut și ca producător de emisiuni pentru posturi TV ca Descovery Channel și National Geographic, a prezentat o serie de fotografii care explorează impactul gunoiului asupra faunei sălbatice și a mediului natural. Fotografiile au fost comandate de lanțul de supermarketuri Lidl din Marea Britanie, care va dona 500.000 de lire sterline, echivalentul a peste 2,8 milionae de lei, din încasările rezultate în urma comercializării pungilor de unică folosință. Lidl UK este implicată într-o campanie de sensibilizare a tinerilor în reducerea cantităților de deșeuri și îmbunătățirea parcurilor și spațiilor verzi.
„Oamenii care aruncă gunoaiele ajută fără să vrea la uciderea și schilodirea animalelor sălbatice. Ca naturalist sunt prea conștient de impactul pe oamenii îl au asupra mediului înconjurător, iar gunoiul este un exemplu foarte vizibil în acest sens. Nu numai că este inestetic, dar afectează grav animalele sălbatice, atât pe uscat cât și în apă”, a spus Packham la lansarea campaniei.
„Am fost încântat când mi-au propus să explorez această problemă prin obiectivul camerei, să suprapun frumusețea inerentă a naturii cu urâțenia gunoaielor aruncate neglijent în fiecare zi. Prin aceste imagini sper să inspir oamenii să fie mai responsabili și să joace rolul de îngrijitori ai faunei fabuloase care ne îmbogățește”, a mai spus Packham.