Compania Patagonia are cu 10 milioane de dolari mai puțini de plătit statului, după ce Donald Trump a făcut reduceri de taxe. Firma producătoare de îmbrăcăminte pentru sport va dona însă banii ONG-urilor care protejează mediul sau fac cercetări pentru a găsi soluții la criza climatică.
Anul trecut, președintele Donald Trump a declarat că reducerea impozitului pe profit pe care o pregătea va fi ca un cadou de Crăciun pentru milioane de americani care muncesc mult, iar miliarde de dolari vor fi economisiți de către business-uri, în special cele din industriile de ulei și gaze.
Însă o companie producătoare de îmbrăcăminte pentru sport, Patagonia, a criticat această decizie a președintelui: „Taxele finanțează serviciile publice importante, pe cei mai responsabili și instituțiile democratice. Taxele îi protejează pe cei mai vulnerabili din societatea noastră, terenurile noastre publice și alte resurse care asigură viața”.
Prin urmare, firma a anunțat că va dona cei 10 milioane de dolari proveniți din această reducere de taxe.
„Din cauza reducerii iresponsabile de anul trecut a taxei, Patagonia datorează mai puțin statului anul acesta – cu 10 milioane de dolari mai puțin, concret. În loc să punem banii la loc în business-ul nostru, răspundem punând 10 milioane de dolari înapoi în planetă”, a anunțat CEO-ul Rose Marcario.
Banii vor merge la grupuri și ONG-uri care protejează aerul, apa și solul, dar și care caută soluții la crizele climatice și care își dedică activitatea agriculturii organice regenerative, „care ar putea fi cea mai mare speranță a noastră în a repara daunele pe care i le-am făcut planetei noastre supra-încălzite”.
„Guvernul nostru continuă să ignore seriozitatea și cauzele crizelor climatice. E pur și simplu un gest răutăcios. Trebuie să dublăm soluțiile privind energiile regenerabile. Avem nevoie de un sistem de agricultură care să sprijine fermele și crescătoriile mici, de familie, nu să le recompensăm companiile care intenționează să distrugă planeta cu chimicale și care ne otrăvesc mâncarea. Și trebuie să protejăm terenurile și apele publice, pentru că ele sunt tot ce ne-a mai rămas”, a transmis și fondatorul Yvon Chouinard.
Înființată în 1985, Patagonia și-a asumat de foarte mulți ani să direcționeze 1% dintre venituri către planetă. În plus, ei confecționează haine din materiale reciclate, își încurajează clienții să arunce cât mai puține produse vestimentare și organizează ateliere de reparații.
Anul trecut, compania a donat 10 milioane de dolari către Glacier National Park Conservancy, o organizație care îngrijește Parcul Național Glaciar, un loc care încă păstrează neatinse diferite sisteme ecologice și unde se desfășoară cercetări științifice privind topirea ghețarilor.