În ciuda avertismentelor publice despre pericolele schimbărilor climatice, Facebook, Google și Microsoft au sprijinit o conferință care a promovat negarea schimbărilor climatice, potrivit Mother Jones.
Cele trei companii au fost sponsori ai LibertyCon, o convenție destinată publicului liberal care a avut loc în această lună în SUA. Conferința a inclus un vorbitor dintr-un grup numit Coaliția privind emisiile de CO2, care a susținut că impactul schimbărilor climatice asupra mediului a fost exagerat.
În programul conferinței, dezbaterea intitulată „Hai să vorbim despre a nu vorbi: ar trebui să nu existe „nicio dezbatere” despre faptul că dioxidul de carbon industrial cauzează catastrofa climatică?” promitea să „explice funcționarea modelelor matematice care sunt folosite la prezicerea viitorul schimbărilor climatice și reprezintă baza temerilor legate de dezastrul iminent”.
Mother Jones raportează că vorbitorul a susținut că efectele schimbărilor climatice asupra condițiilor meteorologice nefavorabile au fost exagerate și că „datele nu indică o tendință îngrijorătoare”, sugestie care contravine consensului expertului privind schimbările climatice.
Companiile de tehnologie sponsorizează frecvent evenimente legate de o serie de opinii politice. Facebook și Google au susținut cu fermitate conferința CPAC conservatoare – chiar și într-o perioadă în care mulți conservatori au fost critici față de companii. În timp ce aceste conferințe găzduiesc adesea diferiți vorbitori, controversa asupra discuțiilor despre LibertyCon arată că sponsorizarea unui eveniment poate face ca respectivele companii să fie legate de vorbitori care nu împărtășesc opiniile lor. (Toate cele trei companii s-au angajat să lupte împotriva schimbărilor climatice.)
Într-o declarație, un purtător de cuvânt al Facebook a indicat o pagină care descrie activitățile politice ale companiei. „Uneori susținem evenimente care evidențiază problemele legate de Internet și de social media”, se arată pe acea pagină, care menționează o serie de evenimente pe care compania le susține.
„Angajamentul nostru față de sustenabilitate nu este modificat sau afectat de calitatea de membru sau de sponsorizarea unei organizații”, a declarat un purtător de cuvânt al Microsoft. „Lucrăm cu mai multe grupuri pe probleme de politică tehnologică și nu vă așteptați sau anticipați că agenda oricărei organizații se va alinia la a noastră în toate domeniile politice”.
„În fiecare an, sponsorizăm organizații din întregul spectru politic pentru a promova legi puternice privind tehnologia”, a declarat un purtător de cuvânt al Google. „După cum precizăm în raportul nostru privind transparența politicii publice, sponsorizarea sau colaborarea Google cu o organizație terță nu înseamnă că susținem întreaga agendă a organizației sau suntem de acord cu alți vorbitori sau sponsori”.