Evenimentul Zilei: Razboiul emisiilor de carbon

Producatorii germani de masini au declansat, ieri, o adevarata revolta impotriva deciziei Comisiei Europene de a aplica sanctiuni pentru depasirea emisiilor de dioxid de carbon.Potrivit unui proiect legislativ propus de executivul european, pana in 2012, producatorii vor fi obligati sa reduca emisiile in cazul unei masini noi la 130 de grame pe kilometru, urmand ca dupa cativa ani limita sa ajunga la 120 de grame. Masura ii avantajeaza in principal pe producatorii francezi si italieni, precum Peugeot, Renault sau Fiat, care fabrica masini mici, a caror emisie, este, in prezent, in jur de 144 de grame.

Penalitati pentru producatorii poluatori

De partea cealalta, nemtii de la BMW, Audi sau Mercedes sustin ca este foarte greu sa ajunga de la o emisie de peste 170 de grame, in prezent, la 120 de grame.Comisia Europeana a anuntat ieri si sanctiunile care vor fi aplicate in cazul companiilor care nu respecta normele. Din 2012, fiecare constructor va plati 20 de euro pentru fiecare gram in plus de emisii, iar din 2015 sanctiunea va creste la 95 de euro, potrivit AFP.

Solutii de compromis

Ministrul german al mediului, Sigmar Gabriel, a declarat ieri ca propunerea CE este o arma anticoncurentiala care-i avantajeaza pe constructorii de masini mici, precum cei din Franta, Spania, Italia sau Romania.

"Proiectul Comisiei Europene legat de reducerea emisiilor de CO2 nu are nimic de-a face cu protectia mediului, ci este un razboi anticoncurential impotriva producatorilor germani de autovehicule", a declarat acesta, la o emisiune televizata difuzata pe ZDF. O solutie pentru calmarea spiritelor luata deja in calcul de CE este diferentierea obiectivelor privind reducerea emisiilor de carbon in functie de greutatea vehiculelor, dar mai trebuie stabilit nivelul concret al acestora.

Reducerea emisiilor in cazul masinile de clasa mare sau cele sport, fabricate de producatorii premium din Germania, ar putea fi mai lenta, iar sanctiunile s-ar putea aplica in prima faza unei mari parti din parcul auto nemtesc. Proiectul trebuie adoptat atat de Parlamentul European, cat si de toate cele 27 de state membre.

Pentru mai multe informatii vizitati Evenimentul Zilei

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri