Evenimentul Zilei: Ministrul mediului, poluat cu o limuzina de 40.000 de euro

Ministrul mediului Attila Korodi isi va termina mandatul in cadrul guvernului Tariceanu la volanul unui BMW Serie 5, in valoare de peste 40.000 de euro. Masina nu este proprietatea ministrului, ci a fost primita „in teste” de la dealerul Automobile Bavaria. Motivul invocat de Korodi pentru decizia de a accepta sa foloseasca masina este legat de caracteristicile tehnice ale acesteia: autoturismul BMW 520 dispune de sistemul EfficientDynamics, care o face, in viziunea ministrului, o masina ecologica, cu o cantitate de emisii de noxe de 136 de grame pe kilometru.

Masina i-a fost data spre folosinta Ministerului Mediului printr-un contract incheiat pe un termen de un an. „In contract se specifica faptul ca masina va fi folosita de ministrul mediului”, sustin oficialii Automobile Bavaria. In plus, in act se mentioneaza ca in- telegerea poate fi prelungita. Masina este inscriptionata lateral si pe spate cu insemnele Automobile Bavaria.

Specialistii din publicitate considera ca intelegerea dintre Automobile Bavaria si Ministerul Mediului este o campanie de promovare neconventionala, care ar putea aduce castig producatorului auto.

Korodi nu este la prima actiune de acest gen. De cand a preluat fotoliul de la Ministerul Mediului, masina sa personala, un Renault Megane din 2000, abia daca a mai fost condusa de el. Anul trecut, Korodi a primit alte doua masini in teste: un SAAB 9-5 pe biocombustibil si o Honda Civic Hybrid.

Luxul, mai important decat mediul

Daca autoturismele Honda si Saab au adus tehnologii noi de protectie a mediului neexperimentate inca de romani, pe piata de la noi exista multe autoturisme care au cantitati de emisii mai mici decat BMW-ul folosit in prezent de Korodi, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA). Vanza rile de masini-hibrid sunt inca slabe pe piata romaneasca, sustin oficialii APIA.

Korodi are si o explicatie pentru folosirea limuzinei BMW: „Sunt multi oameni de afaceri care isi cumpara limuzine. Aceasta este o demonstratie care arata ca poti conduce si masini scumpe, si mari si poti polua si putin”. Un autoturism Toyota din clasa mica, Aygo sau Yaris, are emisii de 120-130 de grame pe kilometru. Si in clasa limuzinelor Korodi avea de ales: un Volkswagen Passat Blue Motion cu motor diesel polueaza tot cat modelul BMW.

Korodi nu este singurul oficial care a cedat tentatiei unei masini de lux. Presedintele Parlamentului European a primit in primavara, in teste, un BMW Hydrogen 7, prima limuzina de serie propulsata cu hidrogen. Presa a criticat decizia lui Pottering de a promova imaginea BMW la „nivel inalt”.

Masini-hibrid

Masinile-hibrid sunt cele care au, pe langa motorul obisnuit, un motor electric ce face fata la viteze si distante mici. Motorul pe combustibil intra in functiune doar la viteze mari. Pe piata romaneasca, segmentul de masini-hibrid este reprezentat de Honda Civic Hybrid si de Toyota Prius.

Tehnologia BMW

Masinile BMW dezvoltate prin tehnologia EfficientDynamics au consum scazut datorita faptului ca servodirectia este electrica – foloseste puterea unui motor electric, ce consuma energie doar la manevrarea volanului. Sistemul Air Vent Control deschide si inchide clapetele de racire ale radiatorului.

MASINILE DE LUX ALE LUI KORODI

BMW 520d EfficientDynamics. Masina pe care o conduce in prezent ministrul mediului costa peste 40.000 de euro. BMW seria 5 este una dintre cele mai ravnite masini de pe piata romaneasca, fiind o limuzina de lux. Exemplarul pe care l-a primit Korodi are 177 de cai-putere si ajunge de la 0 la 100 km pe ora in 8,3 secunde. Autoturismul are un consum mixt de 5,11 litri la 100 km si o cantitate de emisii de 136 g de CO2 pe km.

Honda Civic Hybrid. Masina a fost primita de ministru in toamna, la Salonul Auto de la Bucuresti. Dupa ce a luat in primire modelul BMW, Korodi a cedat Civicul secretarului general al ministerului, Ion Anghel. Modelul Hybrid costa in jur de 25.000 de euro si are emisii reduse datorita faptului ca, la viteze si distante mici, puterea este data de un motor electric. Masina va fi inapoiata in toamna.

Saab BioPower. A fost condus de Korodi aproape un an, masina fiind inapoiata dealerului in urma cu cateva luni. Costa peste 35.000 de euro. Modelul primit in teste de ministrul mediului este primul autoturism din Romania pe baza de biocombustibil, care permite soferilor sa reduca emisiile de CO2 fosil cu 80% printr-un consum mic de carburant. Autoturismul are sub capota 180 de cai-putere, iar accelerarea de la 0 la 100 km pe ora se face in 8,5 secunde.

Pentru mai multe informatii viziteaza Evenimentul zilei

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri