Situatia plajelor este inca incerta, desi mai sunt doar doua saptamani pana la deschiderea oficiala a sezonului. Hotelierii nu stiu cand vor primi plajele in custodie si nici care vor fi criteriile de alocare a acestor spatii, iar actualii concesionari isi fac planurile de afaceri ca pana acum, pe baza contractelor incheiate anii trecuti cu Directia Apele Romane Dobrogea Litoral (DADL).
Intre timp, Ministerul Turismului lucreaza la o ordonanta de urgenta prin care administrarea
plajelor va trece de la DADL la hotelieri, potrivit ministrului turismului, Elena Udrea.
Hotelierii sunt in ceata
„Proiectul prevede ca utilizarea plajelor in timpul sezonului estival sa fie incredintata celor care desfasoara activitati de turism pe litoral, cu precadere celor care detin structuri de cazare turistica”, afirma Elena Udrea. Proprietarii de hoteluri sunt incantati de initiativa si spera sa fie pusa in practica in curand, pentru ca deschiderea oficiala a sezonului va avea loc pe 1 Mai. „Hotelierii sunt pregatiti sa ia plajele in primire, dar trebuie sa aiba timp sa le amenajeze”, sustine Corina Martin, presedintele Asociatiei de Promovare a Litoralului.
In prezent, plajele apartin Directiei Apele Romane Dobrogea Litoral, din subordinea Ministerului Mediului, care le-a concesionat deja unor operatori privati. Unul dintre acestia este societatea Vega, care administreaza 4,2 hectare de plaja in Mamaia. „Noi avem contract pe 10 ani, incheiat in 2007 cu DADL. Ne-am achitat de obligatiile contractuale si eventualele modificari ale contractului le vom discuta cu serviciul juridic al firmei”, afirma Gheorghe Enciu, managerul Hotelului Vega.
Criteriile prin care vor fi distribuite parcelele de plaja sunt neclare. „Nu stiu care va fi suprafata aferenta. Presupun ca va fi proportionala cu numarul de turisti din hotel”, este de parere Andrei Trandafir, proprietarul unui hotel din Mamaia. Ciprian Constantinescu, presedintele Patronatului In dustriei Hoteliere „Marea Nea gra”, spune ca, potrivit propunerilor, accesul pe plaja va fi gratuit pentru clientii hotelurilor, iar 20% din suprafata va fi destinata publicului larg, care va dori sa stea pe prosop.