Clientii Orange din Romania au la dispozitie eticheta ecologica pentru 80% dintre telefoanele din portofoliul operatorului, conform Raportului de Responsabilitate Sociala Corporativa pentru 2011”.
Astfel, pe langa caracteristicile tehnice, pret sau design, cei care doresc sa isi achizitioneze un nou model de telefon vor putea de acum inainte sa faca selectia si in functie de impactul aparatului asupra mediului.
Pe baza informatiilor primite de la producator, fiecare telefon primeste un punctaj global, format 5 indicatori, care iau in calcul toate etapele vietii produsului, precum limitarea emisiilor de CO2, eficienta energetica, conservarea resurselor naturale, reciclarea si productia eco-responsabila.
Factura electronica si Buy Back
De asemenea, din programul de responsabilitate sociala a operatorului fac parte factura electronica si programul Buy Back pentru reciclarea telefoanelor.
Pentru angajati au fost organizate programe de dezvoltare si recunoastere profesionala, precum si actiuni de voluntariat la care au putut participa.
Totodata, Orange a extins acoperirea si a modernizat a reteaua in zona rurala, astfel ca 98% din populatia Romaniei beneficiazaacum de servicii 3G.
Investitii de 800 milioane euro
Orange Romania a anuntat joi publicarea „Raportului de Responsabilitate Sociala Corporativa pentru 2011” al grupului France Telecom-Orange, care ofera o analiza a domeniilor in care a inregistrat progrese considerabile.
Acestea sunt strategia privind contributia la dezvoltarea economica si sociala a tarilor emergente, mobilizarea entitatilor sale europene in vederea protejarii copiilor pe Internet si consolidarea guvernantei din perspectiva consumului de energie.
Astfel, Grupul a investit aproape 800 milioane euro in peste 21 de tari din Africa si Orientul Mijlociu pentru a crea si sustine mediile socio-economice din aceasta zona.
Emisii reduse cu 20%
Orange isi consolideaza guvernanta pentru imbunatatirea controlului asupra consumului de energie prin continuarea activitatilor de responsabilitate sociala.
In acest sens, au fost create in cadrul grupului trei noi departamente responsabile de problemele de mediu.
In plus, Orange se angajeaza sa isi reduca emisiile de CO2 cu 20% si consumul de energie cu 15% intre 2006 si 2020.
Raportul prezintapeste 140 de proiecte realizate si indicatori de performanta privind cele patru angajamente de CSR ale grupului: recunoasterea si sustinerea propriilor angajati; transparenta, calitate, securitate si sigurantapentru clienti; asigurarea accesului la universul digital pentru cat mai multe persoane si, in final, identificarea unor solutii inovatoare pentru protejarea mediului inconjurator.
Afaceri de aproape un miliard de euro
Orange, lider de piata in Romania, cu peste 10 milioane de clienti, este parte a grupului Orange-France Telecom, una dintre cele mai mari companii de comunicatii din lume, cu peste 221 de milioane de clienti pe cinci continente.
De la lansarea operatiunilor pe piata romaneasca, in 1997, investitiile grupului francez au depasit doua miliarde de euro.
In prezent, operatorul are peste 2.500 de salariati in Romania, unde a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 937 milioane euro, in scadere cu 3,6%.
Pe piata de telefonie mobila din Romania activeaza trei jucatori – Orange, Vodafone si Cosmote.