Emisiile vapoarelor cauzeaza 60.000 de decese in fiecare an

Emisiilor vapoarelor cauzeaza 60.000 de decese anual survenite la cazuri de boli de inima si cancer pulmonar, spun cercetatorii care cer standarde mai severe pentru combustibilii folositi.

Shanghai, Singapore si Hong Kong, trei dintre cele cinci cele mai aglomerate porturi din lume, se confrunta cu efecte ale emisiilor de la nave, se precizeaza in studiul publicat in Environmental Science and Technology, o publicatie a Societatii Chimice Americane.

„Pentru multa vreme s-a crezut ca emisiile de la nave sunt departe, in largul oceanului, si ca nu afecteaza oamenii de pe pamant si cred ca acest studiu arata ca aceasta perceptie este falsa”, a declarat David Marshall, reprezentantul unei organzatii care a participat la elaborarea studiului. „Aceste emisii conteaza si trebuie controlate”, a adaugat acesta.

Cercetatorii au explicat ca faptul ca navele se deplaseaza in larg, departe de activitatile umane, sta la baza motivului pentru care standardele privind combustibilul navelor sunt intarziate fata de cele ale industriei auto. Dar emisiile de sulf de la nave reprezinta 8% din totalul emisiilor de sulf provenite de la combustibilii fosili, a declarat James Corbett, unul dintre autorii studiului.

Cele mai multe nave folosesc combustibil nedistilat, care este mai ieftin decat cel distilat, dar mai poluant.
„Procesul de incheiere a unui tratat in cadrul Organizatiei Maritime Internationale a fost mai degraba unul lent in cadrul caruia s-a ajuns la un consens, decat s-au adoptata standarde pe care industria trebuie sa le respecte”, a declarat Corbett.

„Astfel, acest studiu vine in intampinarea celor care se ocupa de relgementari pentru a-i ajuta sa defineasca drumul pe care trebuie sa se indrepte industria navigatiei”, a mai spus acesta.

Decesele premature provocate de emisiile de la nave ar putea creste cu 40% in urmatorii ani ca urmare a cresterii activitatii in navigatie, a mai spus autorul studiului care a adaugat ca numarul nu cuprinde si cazurile de bronsita si astm.

Trecerea la combustibili distilati ar scadea mortalitatea cauzata de emisiile navelor dar ar insemna costuri imense pentru industrie. O alta optiune ar fi curatarea tevilor de esapament cu un epurator de gaze care actioneaza precum un filtru.

Reprezentantii Cosco, cel mai mare conglomerat naval din China, sustin ca exista si alte masuri care pot fi luate pentru reducerea emisiilor. „La Cosco facem tot ce putem pentru a reduce emisiile, in special le reducem la vasele nou construite”, a declarat Wei Jiafu, presedintele companiei. „In cazul vaselor existente, reducem activitatea motoarelor in apropierea tarmului si le oprim in port”, a explicat presedintele modalitatea companiei de a reduce emisiile.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri