Emisiile de carbon ale Marii Britanii au scazut doar cu 0.1% anul trecut. Guvernul recunoaste ca mai are inca multe de facut pentru combaterea schimbarilor climatice, informeaza BBC News.
Cifrele ar fi fost si mai pesimiste daca in masuratori s-ar fi inclus emisiile zborurilor aeriene internationale si transporturilor navale ale Marii Britanii.
Marea Britanie a facut reduceri importante in emisiile altor gaze in fara de CO2 si mai poate inca sa-si indeplineasca tinta stabilita prin Protocolul de la Kyoto. Ministrii sunt, insa, ingrijorati de incapacitatea de a reduce emisiile de CO2, principalul gaz produs de activitatile umane.
"Trebuie sa schimbam cu adevarat fiecare aspect din viata noastra si din economie. Guvernul inceaca sa faca acest lucru prin Legea Schimbarilor Climatice din Parlament", a declarat Hilary Benn, secretar de mediu.
El a adaugat ca scaderea emisiilor din sectorul rezidential cu 4%, in 2006, ca si in 2005, este un semn imbucurator.
Analiza arata ca emisiile caselor au scazut, in timp ce emisiile din transport au crescut.
"Oamenii sunt mult mai constienti de impactul pe care il au asupra climei, astazi, decat in urma cu cativa ani si sper ca aceste cifre vor creste odata cu eforturile noastre de a minimaliza amprenta de carbon acasa", a mai spus Hilary Benn.
Exista semne de ingrijorare din cauza cresterii de 1.3% a emisiilor din transport, care vor creste odata cu politica guvernului de a construi mai multe drumuri si cai ferate.Producerea de electricitate va fi mai usor de combatut pe masura ce companiile energetice sunt incluse in Schema Europeana de Tranzactionare a Emisiilor.
Emisiile din zborurile interne au scazut cu 2.8%, iar emisiile din zborurile internationale au crescut cu 1.5% din cauza cresterii numarului de curse. Intre 1990 si 2006, emisiile din aviatie s-au dublat. Hilary Ben considera ca este cazul ca aviatia sa fie inclusa cat mai repede in schema de tranzactionare a emisiilor, dar multi analisti sunt de parere ca nici in acest caz nu vor scadea emisiile.
Aceste emisii nu sunt analizate pentru totalul Marii Britanii. Si mai mult, zborurile la mari inaltimi produc un gaz mult mai periculos si in cantitati duble fata de CO2, care nu este luat in calcul.
"Excluderea emisiilor din aviatie din Legea Schimbarilor Climatice isi bate joc de strategia climatica a guvernului. Este injust sa ne asteptam ca celelalte sectoare din economie sa-si joace rolul in lupta contra incalzirii globale in timp ce aviatia nu este inclusa", a declarat Martyn Williams, reprezentant al organizatiei Friends of the Earth.
Printre sarcinile noului Comitet al Schimbarilor Climatice, condus de Adair Turner, este sa decida daca tinta Marii Britanii de reducere cu 60% a emisiilor de CO2 pana in 2050 este o contributie suficienta la stablizarea schimbarilor climatice si daca aviatia si transportul naval trebuie sa fie sau nu incluse in strategie.