Electric Castle: Pentru fiecare PET, un leu donat pentru renovarea castelului Bánffy

Anul acesta, pentru fiecare PET dus de participanții la festivalul Electric Castle la stațiile de colectare selectivă, Lidl va dona câte un leu pentru renovarea castelului Bánffy. Mai mult, pe durata evenimentului vor avea loc workshop-uri despre importanța reducerii cantității de plastic, iar ambalajele folosite în zonele de mâncare și baruri vor fi biodegradabile.

Proiectul Royal Bank of Plastic înseamnă amplasarea a două aparate de colectare selectivă a plasticului – lângă Royal Market și Eco Stage, iar inițiativa face parte din programul Environment First, prin care Lidl și Electric Castle și-au propus să reducă amprenta ecologică a festivalului.

Programul are ca obiective atât educarea participanților la festival în ceea ce privește colectarea selectivă și risipa alimentară, cât și implementarea unor soluții concrete pentru a gestiona ariile cu cel mai mare impact asupra mediului din cadrul Electric Castle.

Pentru a reduce cantitatea de plastic folosită la festival, cea mai mare parte a paharelor, farfuriilor și tacâmurilor din plastic folosite în zonele de food court și baruri va fi înlocuită cu alternative biodegradabile. În plus, vor exista variante de pungi de hârtie și din materiale textile ca alternativă la pungile de plastic. În incinta festivalului vor exista peste 60 de stații de colectare selectivă a deșeurilor, cu containere separate pentru materialele reciclabile și resturi menajere.

În plus, în zona Eco Stage vor avea loc mai multe workshop-uri prin care participanții vor înțelege importanța reducerii cantității de plastic.

De exemplu, în cadrul workshop-urilor „Punga de pungi”, participanții vor învăța cum pot prelucra plasticul prin călcare sau tricotare/croșetare pentru a-și confecționa singuri alte obiecte utile, iar în cadrul „Precious plastic”, aceștia vor putea vedea, cu ajutorul unui aparat special, tot ciclul de reciclare prin care trec deșeurile din plastic – sortare, spălare, mărunțire și injectare într-o nouă formă.

Pentru reducerea risipei alimentare, Banca de Alimente Cluj va colecta produsele alimentare comestibile, rămase nevândute în cadrul festivalului, și le va distribui către diferite organizații non-profit din regiune, care oferă sprijin persoanelor defavorizate.

Toate inițiativele Lidl în domeniul reducerii cantității de deșeuri din plastic se înscriu în programul REset Plastic, al Grupului Schwarz. Prin acest program, Grupul Schwarz a dezvoltat o strategie integrată, ce cuprinde cinci zone de acțiune – de la reducerea cantității de plastic din ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și eliminarea completă a acestui material, până la inovare și educare în domeniu.

spot_img

Ultimele știri