11 dintre cele 28 de state membre ale Uniunii Europene (UE) au depășit, în 2012, limitele admise de poluare, se arată într-un comunicat la Agenției Europene de Mediu (EEA).
Poluarea aerului reprezintă o problemă reală în UE. Îngrijorătoare sunt, în acest sens, concentrațiile ridicate de emisii poluante, recent înregistrate pe zone întinse din Europa de Vest. Pentru a îmbunătăți calitatea aerului, este nevoie de măsuri ce includ reduceri suplimentare ale emisiilor. În același timp, cetățenii UE trebuie să fie încurajați să ia, la rândul lor, măsuri împotriva poluării aerului , de exemplu prin folosirea mijloacelor alternative de transport”, a declarat Hans Bruyninckx, director executiv al EEA.
Danemarca și Finlanda au depășit limita admisă de de amoniac (NH3), în 2012, în timp ce Luxemburgul a încălcat plafonul prevăzut pentru compuși organici volatili non-metan (COVNM). Luxemburg este, totodată, și singura țară care a încălcat două plafoane în 2012, și anume pentru NOx și COVNM. Cu toate acestea, toate cele 27 de state membre au respectat limitele admise de dioxid de sulf (SO2).
Datele arată că mai multe țări au probleme cu respectarea limitelor naționale de emisie. De exemplu, Austria, Belgia, Franța, Germania, Irlanda, Luxemburg și Spania încălcat plafoanele de NOx în 2010, 2011 și 2012, iar Danemarca și Finlanda au depășit plafoanele de NH3 pentru trei ani de funcționare. În ciuda mai multor încălcări ale plafoanelor, per total, emisiile poluante au scăzut în UE în perioada 2011-2012”, se arată în comunicatul EEA.
În București, 70 % din impuritățile
din aer provin din traficul auto
În București, poluarea, care este mai intensă noaptea decât ziua, provine în special din trafic, și nu din industrie, concentrația de pulberi fine este în limite normale, iar Primăria Capitalei a cumpărat, pentru supravegherea zgomotului, analizoare de zgomot, iar pentru monitorizarea aerului a achiziționat stații de verificare a noxelor din atmosferă, a declarat, în urmă cu câtva timp, Sorin Oprescu.
Poluarea, în București, am constatat cu stupoare că este mai mare noaptea decât ziua. Pentru combaterea acestui fenomen am luat în cadrul Primăriei o serie de măsuri de monitorizare a aerului și zgomotului, iar efectele poluării încerc să le elimin prin plantarea copacilor, prin construirea acoperișurilor verzi sau prin promovarea transportului verde”, a spus Sorin Oprescu.
Bucureștenii inspiră zilnic resturile gazoase și cancerigene emise de cele aproximativ peste 2,5 milioane de automobile din oraș. 70 % din impuritățile din aer provin din traficul auto.
Conform statisticilor Ministerului Mediului, bucureștenii inhalează lunar 273 de tone de praf pe kilometru pătrat.