Ecosia este un motor de căutare care funcționează ca o afacere socială, donând cel puțin 80% din profitul realizat din publicitate unor inițiative de reîmpădurire în zone aride. Pentru fiecare căutare, cei de la Ecosia se angajează să doneze suma necesară plantării unui copac. Astfel, utilizatorii care optează pentru acest motor de căutare luptă indirect împotriva încălzirii globale.
Motorul de căutare Ecosia a fost creat în 2009. De atunci, cei care îl dețin au finanțat plantarea a 4 milioane de copaci în întreaga lume, investind 2.5 milioane de euro în programe de împădurire. Până acum, au 2 milioane de utilizatori. Pentru a asigura transparența privind plantările, au creat o hartă interactivă, pe care utilizatorii pot vedea exact unde s-au efectuat împăduriri.
Cei mai mulți copaci au fost plantați în Africa, în Burkina Faso, pentru a readuce apa, plantele și animalele înapoi în zonele cu secetă. În acest fel, Ecosia încearcă să creeze locuri de muncă, astfel încât părinții să își poată trimite copiii la școală.
De ce plantează Ecosia copaci
Există mai multe motive pentru care Ecosia folosește profitul obținut din publicitate pentru a planta copaci. Unul dintre acestea este că pădurile pot favoriza relocarea apei în regiunile aride. Afectate de secetă, comunitățile învață să poarte de grijă pădurilor noi și să le exploateze în mod sustenabil. Copacii filtrează aerul și previn astfel răspândirea bolilor. Mai mult, purifică apa, favorizând obținerea de recolte bogate. Toate acestea contribuie la asigurarea unui trai mai bun.
Ecosia este recunoscută la nivel internațional ca un business social, care are grijă de oameni și mediu. În 2014, au obținut o certificare B Corporation.