Primaria Capitalei a economisit in perioada 2007-2012 aproximativ 70 milioane euro, reprezentand subventii neacordate datorita reducerii consumului de gcalorii prin contorizarea individuala cu repartitoare de costuri a 47% din totalul apartamentelor din Bucuresti, reiese dintr-o analiza ista Romania, realizata pe baza datelor centralizate obtinute de la Radet Bucuresti si Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC). In masura in care, in perioada mentionata, gradul de contorizare ar fi fost de 100%, bugetul Municipalitatii s-ar fi rotunjit cu inca peste 77 milioane de euro.
Marian Sisu, director general ista Romania
Instalarea repartitoarelor de costuri este un instrument util si pentru autoritatile locale. Acestea pot salva sume importante de bani ce pot fi folosite ulterior pentru investitii in folosul comunitatii. In acest sens, este nevoie de o strategie coerenta, care sa fie implementata in mod sustinut. Acest lucru este cu atat mai important, cu cat si prevederile Directivei Europene privind eficienta energetica in legislatia romaneasca trebuie transpuse si implementate si in tara noastra”, a declarat Marian Sisu, Director General ista Romania.
Potrivit datelor statistice, in perioada 2007-2012, Primaria Capitalei a alocat subventii pentru achitarea incalzirii facturate la nivelul Capitalei in valoare de aproximativ 510 milioane euro. Datorita unui grad de contorizare individuala cu repartitoare de 47%, suma ramasa in vistieria Primariei s-a ridicat la aproximativ 70 milioane euro, reprezentand o medie anuala de 13 milioane euro. In cazul in care sistemul de contorizare individuala ar fi fost inexistent, cheltuielile aferente subventiei s-ar fi ridicat la 580 milioane euro.
Gradul de contorizare individuala cu repartitoare de costuri din Bucuresti
Avand in vedere ca subventiile reprezinta diferenta dintre pretul de productie si pretul care ajunge sa fie platit efectiv de bucuresteni (ex.169 Lei in perioada 2011-2012), Primaria a ajuns sa plateasca in medie jumatate din tariful total pentru populatie.
Din datele furnizate de autoritati, reiese clar ca apartamentele contorizate individual cu repartitoare de costuri isi reduc cheltuielile cu energia termica cu pana la 40%, comparativ cu locuintele necontorizate. In aceste conditii, investitia in instalarea repartitoarelor de costuri devine o necesitate, cu atat mai mult cu cat ea se amortizeaza intr-o perioada maxima de 12 luni de exploatare”, a subliniat Marian Sisu, Director General ista Romania.
Potrivit analizei ista, la sfarsitul anului 2012, gradul de contorizare a bransamentelor la incalzire era de 97,40%, si respectiv 96,10% la apa calda, la nivelul intregii tari fiind inregistrate 1.412.014 de apartamente.
Spre comparatie, in timp ce putin peste 50 % din populatia tarii are montate repartitoare de costuri pentru contorizarea individuala a consumului de energie, in Germania sau Danemarca procentul ajunge chiar si la 100%, in Bulgaria la 95%, Austria 92%, Cehia 80%.
In Bucuresti, la aceeasi data, gradul de contorizare a bransamentelor era de 97,60% la incalzire si de 98,15% la apa calda, numarul apartamentelor bransate fiind de 566.481 in decembrie 2012.
Bucurestiul ramane astfel cu mult in urma altor capitale europene din punct de vedere al contorizarii individuale cu repartitoare de costuri, cu doar 47% din totalul apartamentelor conectate la sistemul centralizat de incalzire.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. Afla mai mult
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor.
Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
functionality_storage
11 months
personalization_storage
11 months
security_storage
11 months
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Aceste cookie-uri vă asigură o experienţă îmbunătăţită şi mult mai uşoară, deoarece au funcţionalităţi precum stocarea preferinţelor dvs. în legătură cu ce informaţii doriţi să primiţi.
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt mai valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.