Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (ANPCPPS Romania-InfoCons) a realizat in perioada iulie-august un studiu comparativ pe bauturile racoritoare tip ceaiuri, existente pe piata romaneasca.
35,71 % dintre produsele studiate au in continut E-uri, zahar si indulcitori, potrivit unui comunicat la ANPCPPS.
In cadrul studiului au fost analizate 14 de tipuri de produse, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii ANPCPPS-InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii. Distribuitorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii : S.C. Coca – Cola HBC Romania S.R.L., Quadrant Amroq Beverages S.R.L., S.C. Carrefour Romania S.A., real, – Hypermarket Romania S.R.L. si S.C. Lidl Discount S.R.L. Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punctul de vedere al numarului de E-uri, din cele 14 de tipuri de produse analizate: 28.57 % au in continut un numar de 2 E-uri, 35.71 % au in continut un numeric de 3 E-uri iar 21.42 % au un continut de 7 E-uri”, potrivit ANPCPPS.
Din punctul de vedere al continutului de zahar si /sau indulcitori, ca urmare a studiului realizat au reiesit urmatoarele: 35,71 % au in continut atat zahar, cat si indulcitori, iar 28,57 % au in continut doar zahar.