DHS: Jumatate de milion de romani pe bicicletele noastre

"Aproape jumatate de milion de romani circula, in acest moment, pe biciclete DHS", a declarat, pentru Green Report, Lucian Contras, vicepresedinte si director de vanzari al firmei Eurosport, producatorul marcii DHS.

Vanzarile firmei Eurosport Deva, cel mai mare fabricant de biciclete din sud-estul Europei, au crescut in anul 2011 cu 13 la suta.

Firma din Deva produce marca DHS si este importator pentru marca GT, fabricata in Taiwan.

Cifra de afaceri a Eurosport a fost, anul trecut, de circa 110 milioane de lei, adica peste 25 de milioane de euro.

“Am constatat o crestere a pietei in mediul urban, mai ales pentru bicicletele de tip City. In schimb, vanzarile in mediul rural au scazut, pe fondul crizei economice”, a explicat Lucian Contras.

Uzina DHS din Deva , inaugurata in anul 2005, are peste 300 de angajati si produce anual circa 400.000 de biciclete. Investitia initiala a fost de peste 6 milioane de euro.

Directorul de vanzari pentru sud-estul Romaniei, Sergiu Vaduva, a explicat pentru Green Report ca in ultimii ani s-a constatat o modificare in profilul cumparatorului roman de biciclete: “Clientul care acum cativa ani solicita low-cost, a trecut acum la ceva mai bun din punctul de vedere al calitatii”.

Asa se explica faptul ca, in anul 2011, pe sud-estul Romaniei vanzarile s-au mentinut, cantitativ, la nivelul anului 2010, dar valoarea vanzarilor a crescut cu 10-12 la suta. La DHS, un pret mediu pentru bicicletele de adulti vandute in anul 2011 ar fi de circa 800 – 1200 de lei. Cele mai scumpe biciclete sunt din gama Impuls. Pretul de varf al unei asemenea biciclete ajunge la 6000 de lei.

Pe de alta parte, pentru marca GT, importata de Eurosport, preturile de vanzare sunt intre 2000 si 5000 de lei, iar pretul maxim al unei biciclete vandute in Romania a fost de 17.000 de lei. Aceasta bicicleta, unica in Romania, s-a vandut anul trecut la Timisoara.

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Vanzarile au crescut si pe segmentul de lux

Mircea Colotela, country manager Velorbis Romania, vinde in Bucuresti biciclete din alta categorie de pret. Marca Velorbis apartine unei firme cu sediul central in Danemarca, iar bicicletele sunt asamblate in Germania.

“Bicicletele noastre sunt realizate integral manual si avem cele mai extinse conditii de garantie. De exemplu cadrul are o garantie de 25 de ani. Asa se explica si pretul bicicletelor vandute in Romania – intre 1000 si 1200 de euro bucata”, a explicat, pentru Green Report, Mircea Colotela. In anul 2011, in Romania s-au vandut circa 80 de biciclete Velorbis, fata de 76 de bucati, in anul 2010.

I’Velo, principalul promotor al ciclismului

Cresterea interesului romanilor pentru ciclism a fost determinata de o serie de programe de popularizare a mersului pe bicicleta, intre care s-a remarcat programul I’Velo, organizat de Asociatia Green Revolution in cooperare cu Raiffeisen Bank.

Programul a fost lansat in anul 2010. In ultimii doi ani, I’Velo a avut peste 550.000 de utilizatori, in toata tara. I’Velo este cel mai mare program de bike sharing din Europa, iar furnizorul de biciclete pentru acest program este firma Eurosport Deva.

Mihai Diac

Citeste si:

Constanteanul Daniel Neagu, castigatorul locului I la I’Velo Bike Day

Angajatii Orange, pe biciclete de la Green Revolution
 

spot_img

Ultimele știri