Bosch a dezvoltat sistemul Denoxtronic de tratare ulterioara a gazelor de esapament in vederea reducerii emisiilor de oxizi de azot (NOx) generate de motoarele diesel. Sistemul si-a demonstrat eficienta pentru motoarele din dotarea autovehiculelor comerciale inca din 2004, iar un sistem similar a fost inclus in echiparea standard a motoarelor diesel pentru autoturisme, incepând din anul 2009. in consecinta, motoarele diesel respecta prevederile stricte ale standardului de emisii Euro 6.
Prin sistemul de echipare ulterioara Denoxtronic2, Bosch ofera acum o solutie de echipare ulterioara pentru tratarea eficienta a gazelor de esapament generate de motoarele autovehiculelor comerciale, ale utilajelor fixe si ale ambarcatiunilor. La fel ca sistemele standard, solutia de echipare ulterioara realizeaza o reducere a nivelului de oxid de azot cu pâna la 90%.
Echipare ulterioara cu componente de serie foarte performante
In combinatie cu un convertor SCR (reducere catalitica selectiva), sistemul Denoxtronic transforma oxizii de azot din componenta gazelor de esapament generate de motoarele diesel in azot si abur, care sunt inofensive. Pentru obtinerea acestui rezultat, o solutie de uree si apa este injectata in sistemul de evacuare pentru a actiona ca agent de reductie.
In cadrul solutiei de echipare ulterioara Denoxtronic2, motorul diesel este adaptat cu ajutorul unui modul de alimentare, a unui modul de dozare si a unui convertor SCR.
Pentru sistemul Denoxtronic2, Bosch utilizeaza aceleasi componente care sunt integrate si in echipamentul original. Cu ajutorul senzorilor suplimentari, unitatea de comanda din modulul de alimentare al sistemului Denoxtronic calculeaza cantitatea de agent de reductie necesara pentru functionarea curenta a motorului.
Modulul de dozare este apoi utilizat pentru injectarea agentului de reductie. Sistemul Denoxtronic2 de echipare ulterioara functioneaza perfect fara a interveni asupra sistemului electronic de gestionare a motorului sau asupra magistralei CAN.
Deoarece sistemul de tratare ulterioara a gazelor de esapament, care este compus din sistemul Denoxtronic2 si dintr-un convertor SCR, trebuie sa fie adaptat individual la fiecare motor, acesta este configurat de integratorii de sistem.