Deloitte lansează o nouă ediție a competiției Green Frog Award, care premiază cele mai bune rapoarte de sustenabilitate din Europa Centrală și de Sud-Est. Competiția se află la a șaisprezecea ediție la nivel regional și la a doua ediție în România.
Sustenabilitatea nu mai este o modă, ci reprezintă o parte integrantă a operațiunilor desfășurate de cele mai mari companii din Europa Centrală. Atâta vreme cât face parte din strategia de business, sustenabilitatea poate genera succes pe termen lung și o performanță financiară mai bună. De aceea încurajez companiile care își publică datele non-financiare să se înscrie în această competiție”, a declarat Andrei Ionescu, Partener Servicii de Consultanță în Evaluarea Riscurilor Deloitte România și lider al programului în România.
Green Frog Award se desfășoară în două etape: una națională și alta regională, la nivelul Europei Centrale. Rapoartele premiate la etapa locală sunt automat nominalizate în etapa regională. Organizațiile își pot înscrie în competiție rapoartele sociale, rapoartele de sustenabilitate, de CSR și rapoartele integrate care acoperă ultimii unul-doi ani financiari.
Rapoartele trebuie să fie pregătite în concordanță cu următoarele directive: GRI G3.1, GRI G4, IIRC, Directiva EU 2014/95/EU, UN Global Compact, ISO 26000, etc. Rapoartele pot fi înscrise de către companii private, organizații publice, fundații și universități. La nivel național, companiile pot înscrie rapoarte publicate în limba română sau în limba engleză.
Pentru etapa regională se pot înscrie doar rapoarte în limba engleză, deoarece juriul va fi unul internațional.
Anul trecut, la prima ediție organizată în România, Ursus Breweries a câștigat o distincție la nivel regional. Ursus Breweries și KMG International au fost câștigătorii etapei naționale.
Companiile își pot înscrie rapoartele până pe 16 septembrie 2016.
Începând cu ianuarie 2017, Uniunea Europeană solicită celor mai mari companii din UE să își publice informațiile non-financiare și cu privire la diversitate. Pentru a fi gata pentru intrarea în vigoare a noii legislații, companiile trebuie să înceapă să se pregătească de pe acum, iar participarea la Green Frog Award este o bună ocazie în acest sens.