Daciana Sarbu interpeleaza Comisia Europeana in legatura cu strategiile Greenwashing

Europarlamentarul Daciana Sarbu /PSE, PSD/, membru al Comisiei pentru mediu, sanatate publica si siguranta alimentara a PE /ENVI/, a adresat, marti, o intrebare scrisa Comisiei Europene, cu tema "Schimbarile climatice si strategiile de marketing ’’Greenwashing’’.

’’Aceste strategii sunt dezvoltate de unele mari companii in scopul obtinerii de avantaje competitive, fara a prezenta vreo solutie eficienta la problemele de mediu, un exemplu in acest sens fiind campania firmei Rosia Montana Gold Corporation’’, se arata intr-un comunicat de presa al delegatiei PSD in PE.

In motivarea intrebarii sale, Daciana Sarbu precizeaza ca "dezbaterile continue la nivel european si international privind necesitatea limitarii emisiilor cu gaz de efect de sera care cauzeaza schimbarile climatice au determinat marile corporatii sa adopte noi strategii de marketing care induc consumatorii in eroare. Este vorba despre asa numitele strategii de "greenwashing" prin care marile companii, in special cele din industriile petrolului, chimica, nucleara, biotehnologica sau de automobile, incearca sa fie prezentate drept companii "inverzite" /greenwash/, facand afirmatii exagerate sau chiar false referitor la performantele de mediu ale acestora, in scopul obtinerii de avantaje competitive. Multe companii folosesc simboluri, imagini sau chiar logo-uri /in cazul produselor alimentare biologice/ care transmit mesaje ecologice false si fara nicio justificare, inducand astfel in eroare majoritatea consumatorilor".

Potrivit acesteia, un exemplu binecunoscut de strategie de marketing "Greenwashing" este spotul publicitar al companiei Rosia Montana Gold Corporation, care, incepand cu luna decembrie a anului 2005, a difuzat in media o campanie de publicitate intitulata "Gabriel se gandeste la tine".

Ideea acestui spot publicitar este de a promova atitudinea responsabila a companiei fata de problemele si nevoile existente la Rosia Montana, fara insa a face referire la riscurile de mediu si costurile sociale implicate de acest proiect. Spotul publicitar vorbeste despre o comunitate care este afectata de exploatari miniere care au avut efecte negative asupra mediului inconjurator, precizand in final ca "Gabriel" are solutia.

"Evident este vorba de o strategie de greenwashing pentru ca transmite un mesaj ecologic fals, fara sa mentioneze de fapt care este solutia privind protectia mediului inconjurator", sustine Daciana Sarbu.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri