Evenimentul Zilei: Dacia merge pe taxa de mediu
Automobile Dacia propune guvernului inlocuirea taxei de prima inmatriculare cu o taxa de mediu, diminuarea acesteia in functie de vechimea autovehiculelor si accelerarea programului de innoire a parcului auto national, a declarat, ieri, directorul general al constructorului, Francois Fourmont.
El a adaugat ca viitoarea taxa de mediu ar urma sa se bazeze pe nivelul de poluare si pe capacitatea cilindrica a autovehiculelor. Directorul general al Automobile Dacia a apreciat ca eliminarea taxei auto va injumatati vanzarile uzinei de la Pitesti pe piata interna si va determina concedierea mai multor mii de angajati.
Pentru mai multe informatii vizitati Evenimentul Zilei
Gandul: Dacia propune Guvernului inlocuirea taxei auto cu o taxa de mediu si reducerea acesteia
Automobile Dacia propune Guvernului inlocuirea taxei de prima inmatriculare cu o taxa de mediu, diminuarea acesteia in functie de vechimea autovehiculelor si accelerarea programului de innoire a parcului auto national, a declarat, marti, directorul general al constructorului, Francois Fourmont.
"Este de la sine inteles pentru noi ca Romania trebuie sa respecte reglementarile europene. De aceea, dorim sa adresam Guvernului si tuturor actorilor vietii politice romanesti trei propuneri, respectiv inlocuirea taxei actuale printr-o taxa de mediu, accelerarea innoirii vechiului parc auto sau evolutia taxei in forma sa actuala, pentru a raspunde observatiilor Comisiei Europene, reducand taxa in functie de varsta vehiculului", a afirmat Fourmont intr-o conferinta de presa.
El a adaugat ca viitoarea taxa de mediu ar urma sa se bazeze pe nivelul de poluare si pe capacitatea cilindrica a autovehiculelor.
Pentru mai multe informatii vizitati Gandul
Romania Libera: Dacia sustine impunerea unei taxe de mediu
Constructorul de autoturisme Dacia sustine impunerea taxei pentru stoparea unei "catastrofale" invazii a masinilor uzate in piata romaneasca si recomanda inlocuirea actualei formule cu o taxa de mediu, mai redusa.
"Eliminarea taxei de prima inmatriculare va conduce la o catastrofa ecologica in Romania", a declarat ieri FranIois Fourmont, directorul general al Dacia. In plus, eliminarea barierelor din calea importurilor de masini poluante va determina pierderea a zeci de mii de locuri de munca, atat pe platforma Dacia, cat si in fabricile furnizorilor de componente, a adaugat Fourmont.
Adio la 60.000 de Loganuri!
"In 2008 ne asteptam sa producem 320.000-350.000 de vehicule, dintre care 120.000 pentru piata din Romania. Suprimarea taxei de prima inmatriculare sau transformarea ei de asa natura incat sa devina inoperanta ar avea ca rezultat reducerea la jumatate a vanzarilor noastre in Romania. Aceasta ar putea antrena suprimarea a mii de locuri de munca la Dacia, in conditiile in care anuntam intentia noastra de a angaja peste 3.000 de persoane in 2008. Rezultatul ar fi, de fapt, suprimarea a zeci de mii de locuri de munca in Romania si reducerea competitivitatii noastre", a explicat directorul Dacia. El a mentionat ca exporturile companiei pe 2007 se vor cifra la 1,8 miliarde euro si ca in acest an uzinele de la Mioveni si furnizorii au angajat 10.000 de salariati.
Reprezentantii Dacia au mai aratat ca Romania are la aceasta ora cel mai vechi parc de automobile din Europa, in conditiile in care, din cele 3,5-4 milioane de masini aflate in circulatie, 25% au peste 20 de ani, 45% au peste 15 ani, iar 60% au peste 10 ani. "Daca luam in considerare numai vehiculele cu vechime de pana la 15 ani, adica aproximativ 1,6 milioane de autovehicule, acestea polueaza la fel de mult ca 80 de milioane de vehicule Euro 4 in materie de emisii de oxid de carbon", a spus Fourmont.
In aceste conditii, eliminarea taxei de prima inmatriculare sau reducerea ei ar deveni o bomba ecologica, cu impact catastrofal asupra sanatatii publice, deoarece masinile vechi din Romania ar fi inlocuite cu masini la fel de vechi din Occident. Daca pana acum taxa Guvernului roman a reusit sa blocheze eficient importurile de vechituri, prin suprimarea ei in tara ar patrunde peste un milion de masini mai vechi de 10 ani, tendinta fiind similara cu cea inregistrata in Polonia si Bulgaria, tari care nu s-au protejat printr-o taxa. "Polonia a fost invadata, de la intrarea in UE, de 3,3 milioane de vehicule de ocazie. In Bulgaria vor intra 350 de mii de vehicule de ocazie in 2007, cifra care reprezinta dublul intrarilor similare din 2006", au aratat oficialii Dacia.
Trei propuneri
Producatorii Dacia au propus Guvernului accelerarea innoirii vechiului parc auto, imbunatatirea taxei in forma sa actuala pentru a raspunde observatiilor Comisiei Europene (reducand taxa in functie de "varsta" vehiculului) si inlocuirea taxei actuale printr-o taxa de mediu care sa tina seama de nivelul de poluare, cilindreea si nivelul emisiilor de dioxid de carbon. Fourmont spune ca taxa de prima inmatriculare nu poate fi aplicata masinilor care circula deja in Romania, asa cum solicita oficialii UE, in conditiile in care exista un principiu de drept al neretroactivitatii legilor.
"Viata in comun cu Europa presupune ca fiecare sa faca niste compromisuri. Aceasta viata nu inseamna sa devenim sclavul partenerului, ci sa gasim un sistem care sa ne permita apararea interesului national", a apreciat directorul general al Dacia. La sfarsitul lunii trecute, Comisia Europeana a decis sa deschida cea de-a doua etapa a procedurii de infringement impotriva Romaniei, considerand ca raspunsu-rile Bucurestiului in privinta taxei de prima inmatriculare au fost nesatisfacatoare.
Comisia a acordat un termen de doua luni pentru rezolvarea deficientelor. Premierul Tariceanu a anuntat deja ca Guvernul va modifica taxa, in sensul reducerii ei pe masura cresterii "varstei" autovehi-culului. Tariceanu a admis ca Romania s-ar putea transforma in lada de gunoi a Europei daca se elimina taxa.
Ziua de Cluj: Taxa de mediu in loc de cea de prima inmatriculare
Compania Automobile Dacia a propus Guvernului inlocuirea taxei de prima inmatriculare cu o taxa de mediu, diminuarea acesteia in functie de vechimea autovehiculelor si accelerarea programului de innoire a parcului auto national, a declarat ieri directorul general al constructorului, Francois Fourmont.
Pentru mai multe informatii vizitati Ziua de Cluj