Curierul national : CNIPMMR – Participarea firmelor la programul „Rabla” ar incuraja vanzarile Dacia

Reprezentantii Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) propun ca si persoanele juridice si firmele de leasing sa participe la programul de innoire a parcului auto, incepand cu a doua etapa a acestuia, in 2009, masura care ar incuraja mai ales vanzarile Dacia.
In plus, patronatul IMM-urilor considera ca in program ar trebui incluse si vehiculele utilitare usoare.

"Romanii doresc cu prioritate marca Dacia datorita unor costuri de intretinere mai mici si a preturilor mai reduse. Astfel, vanzarile Dacia ar creste. In plus, masura ar asigura succesul programului de innoire a parcului in conditiile reducerii drastice a vanzarilor de autoturisme", a declarat, citat de Mediafax, vicepresedintele CNIPMMR, Ion Glisca.

El a mentionat ca, pe langa posibilitatea ca IMM-urile sa-si innoiasca parcul auto cu costuri mai reduse, un alt efect ar fi sprijinirea furnizorilor de pe orizontala din industria auto.

Pe de alta parte, reprezentantul CNIPMMR a aratat ca repartizarea cotelor din program ar trebui sa fie realizata in functie de cererea de pe piata, astfel ca firmele participante la program care vand mai multe masini sa primeasca o cota mai mare. "Cota trebuie sa fie data de piata pentru fiecare marca", a mai spus Glisca.

Potrivit datelor Ministerului Mediului, doar putin peste 7.000 din cele 20.000 de masini disponibile in prima faza a programului "Rabla" din 2009, care se va incheia la sfarsitul lunii mai, fusesera vandute pana in 30 aprilie.

Conform documentului citat, pana in data de 30 aprilie fusesera emise note de acceptare pentru 7.045 de masini. Nota de acceptare este documentul final prin care romanii ajung sa-si cumpere o masina noua la un pret din care statul suporta 3.800 de lei in schimbul casarii unei masini proprii mai vechi de 10 ani.

Cele mai multe masini vandute pana in 30 aprilie sunt produse de Dacia, numarul acestora fiind de 1.731. Grupul Renault/Nissan a vandut 1.020 de masini, iar masini Skoda au cumparat 777 de persoane.

Chevrolet, Opel, Ford si Fiat au vandut patru-cinci sute de masini.

Conform datelor furnizate de Ministerul Mediului, doi producatori, Audi si Lada, nu au reusit sa vanda nicio masina, iar Honda si Mazda au reusit sa vanda doar doua si, respectiv, cinci masini din cota alocata pentru prima faza a programului, pana la 30 aprilie.

Citand datele Ministerului Mediului, CNIPMMR a anuntat, ieri, ca pana la 8 mai au fost emise note de acceptare pentru 7.364 de masini.
 

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri