Curentul: Produsele organice revitalizeaza piata cosmeticelor

Piata romaneasca de produse cosmetice este una dintre cele mai vanate de investitori, datorita potentialului mai mare de crestere fata de pietele similare din Europa. Daca in aceste tari s-a atins un prag ridicat de consum, iar cresterile anuale sunt intre 1% si 4%, nivelul mediu anual estimat pentru anii urmatori in Romania este de doua cifre. Cresterile sunt motivate de aparitia de noi magazine, intrarea unor branduri noi pe piata, dar si o mai buna informare a consumatorilor.

Criza le-a facut pe romance mai atente la produsele pe care dau banii, iar cosmeticele organice castiga din ce in ce mai mult teren.

„Si piata cosmeticelor din Romania a fost afectata de situatia economica, unele segmente fiind mai mult afectate, consumatorul orientandu-se catre produsele cu adevarat necesare, de baza. In general insa, in Romania, piata a fost afectata mai putin si nu a inregistrat o scadere, iar daca in 2009 a crescut cu aproximativ 10%, anul acesta se asteapta o crestere mult mai mica sau chiar o stagnare“, spune Ana-Maria Murariu, Marketing Manager Weleda Romania.

Moda bio

Piata cosmeticelor din tara noastra se situeaza in jurul valorii de 550 milioane de euro in 2009, iar analistii estimeaza o stabilizare a acesteia in 2010.

„In Romania nu exista inca o monitorizare a cosmeticelor naturale si cu atat mai putin a celor organice, insa valoarea cosmeticelor naturale este estimata la aproximativ 1% din totalul pietei de cosmetice. Putin, comparativ cu tarile din vest, unde procentul se ridica la peste 5% din totalul pietei de cosmetice“, spune Ana-Maria Murariu.

Moda bio a inceput in Statele Unite si este foarte raspandita in Germania, Anglia si Franta, unde se preconizeaza ca se va ajunge la o cota de piata de circa 10% a cosmeticelor organice.

Un studiu efectuat in 2009 de compania Mintel arata ca, desi costul este un factor determinat in decizia de cumparare, noua din zece femei s-au aratat dispuse sa plateasca ceva mai mult pentru produsele organice, care nu contin ingrediente periculoase, cum ar fi plumbul sau parabenii, si sa se apropie mai mult de solutiile naturale.

„Daca in Vest ritmul de crestere al cosmeticelor atinge procente de o cifra, in Romania inca exista un potential de crestere al cosmeticelor ce depaseste 10%. In ultimii doi ani, cererea de produse cu adevarat naturale si organice este tot mai mare, acest fapt fiind confirmat de toti partenerii nostri, farmacii sau magazine bio. Explicatia consta in faptul ca din ce in ce mai multi consumatori devin informati si constienti de importanta folosirii unor produse sigure, naturale, ecologice, iar datorita situatiei economice sunt si foarte atenti la calitatea produselor pentru care platesc“, explica Ana-Maria Murariu.

Astfel, potentialul de crestere a segmentului de produse naturale in Romania este foarte ridicat, avand in vedere ponderea foarte mica pe care o au in acest moment cosmeticele bio.

Ingrijirea fetei – prioritara

Romanii prefera produsele de ingrijire de baza atat pentru fata cat si pentru corp, ce aduc cat mai multe beneficii la pretul corect.

Piata de cosmetice organice este segmentata aproximativ in acelasi fel in care este segmentata si piata de cosmetice conventionale. Cea mai mare categorie este cea de ingrijire a fetei – aproximativ 40%, urmata de ingrijirea corpului – 20%, ingrijirea parului – 15%, ingrijire pentru bebelusi – 12%, ingrijire orala – 10%. Produsele de ingijire pentru barbati reprezinta mai putin de 1% din piata, la fel si in cazul produselor pentru protectie solara.
Dintre aceste categorii, cel mai mare potential de crestere il inregistreaza segmentul de produse de ingrijire pentru bebelusi.

„Sezonalitatea influenteaza optiunile de cumparare. In timpul verii, spre exemplu, sunt mai accentuate vanzarile produselor de ingrijire si modelare a corpului – gama anticelulita cu mesteacan, balsamul pentru picioare, deodorantele“, spune Ana-Maria Murariu.

spot_img

Ultimele știri