Cum vom circula în orașele viitorului

Modul în care călătorim contează foarte mult. Aproximativ 64% din deplasări se desfășoară în zonele urbane, iar prin creșterea clasei de mijloc și urbanizarea în curs de dezvoltare este de așteptat ca cererea de transport în orașe să se tripleze până în 2050. Prin urmare, îmbunătățirea transportului în orașe este o prioritate cheie atât pentru mediul de afaceri, cât și pentru liderii politici.

orasul viitorului

Consiliul Forumului Economic Mondial privind viitorul mobilității personale a făcut o serie de recomandări. În esență, există trei caracteritici simple atunci când vorbim despre „o mai bună mobilitate”: transportul de mâine ar trebui să fie sigur, curat și accesibil pentru toți cetățenii.

Siguranță și securitate

Accidentele rutiere provoacă 1,25 milioane de decese în fiecare an, iar 50 de milioane de oameni sunt răniți sau lasați cu infirmități. Consilierii de mobilitate ar trebui să ia în considerare cele mai importante modalități de a reduce pe cât posibil această statistică. Printre măsurile sugerate se regăsește creșterea gradului de educare și sensibilizare a publicului, consolidarea aplicării legii, îmbunătățirea autostrăzilor și drumurilor, îmbunătățirea serviciilor de ambulanță, precum și colectarea și analizarea datelor cu privire la cauzele accidentelor.

siguranta

Mai mult decât atât, cercetările privind vehiculele fără șofer arată de asemenea că sistemele de asistență de conducere avansate au un potențial imens de a îmbunătăți siguranța rutieră. Reprezentanții municipalităților se așteaptă ca vehicule cu autonomie deplină să apară pe străzii în următorii 10 de ani, în timp ce compania de consultanță McKinsey & Company estimează că, până în 2030, 15% din autoturismele noi vor fi autonome 100%.

Cu toate acestea, nevoia de a știi că vehiculele sunt cu adevărat sigure este vitală pentru o comercializare de succes pe scară largă. Deja, mașinile moderne au în medie aproximativ 16 puncte sensibile care pot deveni oricând ținta hackerilor. Această tendință creștere odată cu complexitatea electronicii și inteligenței încorporate în vehicule noi.

Transport prietenos cu mediul

Potrivit unui studiu realizat în 2015 de către The Economist Intelligence Unit, în 57 din cele 140 de orașe monitorizate s-a înregistrat un declin al calității vieții în ultimii cinci ani. Transportul a avut o contribuție majoră din cauza congestiilor create și a poluării aerului. Emisiilor de gaze cu efect de seră provocate de om și contribuția lor la schimbările climatice sunt printre cele mai mari provocări globale și vor modela modul de abordare de transport în viitor.

transport ecologic

 

Unele orașe, cum ar fi Toronto sau Munchen, investeasc deja în dezvoltarea așa-numitelor noduri multimodale, terminalele de transport integrate în care pasageri sau mărfurile sunt schimbate între diferitele forme de transport cum ar fi: trenuri, metrouri , tramvaie, autobuze, feriboturi, taxiuri, biciclete, precum și autoturismele private. Aceste abordări în fapt recunosc că tehnologia nu este suficientă pentru a schimba modul în care ne deplasăm. Avem nevoie și de conectivitate, care trebuie să se întâmple atât la nivel fizic, cât și virtual, dar instituțiile responsabile pentru fiecare parte, de asemenea, trebuie să se conecteze.

Accesibilitatea și oportunitate economică

Sectorul de mobilitate este unul dintre cei mai mari angajatori, doar în SUA peste 8,9 milioane de locuri de muncă se regăsesc în serviciile de transport auto, și de asemenea a fost caracterizat, în mod repetat, ca fiind unul dintre cele mai importanți factori în reducerea sărăciei. Mobilietatea le permite oamenilor să se întâlnească unul cu altul, oferă acces la locuri de muncă și face posibil schimbul de bunuri și servicii. Dar mobilitatea nu este un scop în sine.

Colaborarea între guverne, mediul de afaceri, societatea civilă și mediul academic este crucială pentru a asigura îmbunătățirea accesului la transport fără a compromite calitatea vieții în orașe.

spot_img

Ultimele știri