Turismul este responsabil pentru 5% din cantitatea de emisii de dioxid de carbon generată la nivel global. Însă, cum renunțarea în totalitate la călătorii nu este posibilă, câteva companii s-au gândit să-i ajute pe cei care călătoresc să își reducă impactul asupra mediului înconjurător.
Faptul că industria turismului are un impact negativ asupra mediului înconjurător este un aspect despre care organizațiile de mediu au tot vorbit de-a lungul timpului. Pe site-ul Programului pentru Mediu, Organizația Națiunilor Unite avertizează că turiștii contribuie la consumul resurselor locale, la degradarea terenurilor, la poluare, la deforestare și la pierderii biodiversității și, totodată, generează cantități mari de deșeuri.
Există însă numeroase instrumente prin care pasionații de călătorii cărora le pasă de impactul lor asupra mediului își pot afla și pot chiar reduce amprenta de carbon asociată hobby-ului lor. Jurnaliștii de la The Guardian au identificat câteva dintre acestea și le-au prezentat utilitatea.
De exemplu, platforma EarthCheck rating măsoară emisiile de gaze cu efect de seră ale hotelurilor, evaluează eficiența lor energetică și verifică dacă acestea iau măsuri pentru conservarea ecosistemului. Glooby este o altă agenție online care permite identificarea de hoteluri și zboruri sustenabile, iar EcoHotelsOfTheWorld monitorizează cele mai ecologice hoteluri din lume.
De asemenea, compania de turism online TripAdvisor și-a dezvoltat propriul sistem de evaluare a sustenabilității hotelurilor, bazându-se pe specificațiile pentru clădiri verzi ale standardul LEED.
Pentru cazurile în care planificarea unei călătorii sustenabile nu este posibilă, TripZero promite neutralizarea gratuită a emisiilor aferente deplasării clienților săi. Agenția calculează amprenta de carbon și investește apoi în proiecte verzi precum reîmpăduriri, producție de energie regenerabilă sau reducerea emisiilor de metan.
Citește și:
VIDEO Ecoturismul canadian promovat cu ajutorul automatelor de biciclete