Agricultura ecologica impune respectarea unor standarde stricte de productie, insa, in pofida constrângerilor, piata acestor produse câstiga tot mai multi adepti. Dupa ce a devenit un trend puternic in UE, piata produselor bio incepe sa se dezvolte si in România.
Consumatorii se orienteaza catre alimentele sanatoase, chiar daca au un pret mai piperat, iar certificarea ecologica este un instrument de marketing eficient ce garanteaza calitatea. Pentru agricultorii ecologici care se gândesc sa-si certifice afacerea, „Green Report” pune la dispozitie informatii despre principalele etape ale procesului de certificare.
Pentru obtinerea si comercializarea produselor ecologice care poarta etichetele si siglele specifice, producatorii trebuie sa parcurga un proces strict. Acesta incepe cu mult inainte de cultivarea propriu-zisa a cerealelor, legumelor sau fructelor ecologice.
Astfel, inainte de a obtine produse agricole ce pot fi comercializate cu mentiunea ,,produs ecologic” exploatatia trebuie sa parcurga o perioada de conversie, de minimum doi ani
Cititi mai multe aici.
Cititi maine, pe green-report.ro, un interviu in exclusivitate despre potentialul agriculturii bio din Romania, cu comisarul european pentru Agricultura, Dacian Ciolos.
Cititi si: