Ford are un plan de investiții de o jumătate de milion de dolari în proiecte comunitare la Craiova, în perioada 2014-2017, și reconfirmă că a venit în România să rămână, în pofida dificultăților pe care le întâlnește pe piață modelul B-MAX, produs local, se arată într-un comunicat al companiei.
Aproape 100.000 de dolari au fost deja investiți în această vară prin acțiuni la Spitalul Județean din Craiova, Universitatea din Craiova și grădiniță “Căsuța Fermecată”, a anunțat Ford. De asemenea, a fost înființat Corpul Voluntarilor Ford România, care include peste 350 de angajați care se implică, în zilele fără producție din acest an, în proiecte destinate comunității. Ei vor lucra împreună, în comunitate, pentru diverse activități precum curățarea spațiilor publice, modernizarea grădinițelor, îmbunătățirea condițiilor la Grădina Botanică din Craiova și altele. La nivel mondial Corpul Voluntarilor Ford numără 25.000 de membri – angajați și pensionari Ford – în 30 de țări”, potrivit reprezentanților companiei.
Proiectele de CSR ale Ford în Craiova reconfirma interesul companiei pentru România, în pofida realității evidente, aceea ca Ford produce la Craiova mai puțin decât s-a angajat prin contractul de privatizare, iar al doilea model auto destinat aceste uzine este mult întârziat.
Vă reamintesc că am investit un miliard de euro în această uzină, până acum. Vedeți vreo companie din lume care investește un miliard de euro undeva și apoi pleacă? Ar fi o prostie”, a declarat președintele Ford România, Jan Gijsen.
El a menționat că invesțiile în proiecte comunitare la Craiova vin să întărească angajamentul Ford luat în fata României. În plus, colaborarea cu universitățile funcționează și Ford încearcă să pregătească încă din școala oameni pentru a-i angaja când va intra în producție al doilea model.
Lucrăm cu universitățile pentru diverse programe de școlarizare. Ştiți că urmează să extindem producția cu al doilea vehicul, iar când acest lucru se va întâmpla trebuie să angajăm noi oameni. O să trecem de la două schimburi la trei. Deci vom avea nevoie de oameni instruiți și lucrând îndeaproape cu universitățile vom putea avea oameni mai pregătiți în domeniile în care avem nevoie. Oamenii trebuie să fie mai pregătiți pentru industria aceasta (n.r.: auto). În final este un câștig pentru universitate și pentru noi”, a adăugat Gijsen.