Cel mai mult s-a discutat, in cadrul meselor rotunde ale festivalului, capacitatea tehnologiei verzi de a ajunge la mase.
Una dintre concluzii a fost urmatoarea: asa cum nu ne inchipuiam, la inceputul anilor ’90, ca majoritatea vom detine telefoane mobile in mai putin de zece ani, asa e posibil si ca un deceniu mai tarziu toti sa traim in case ecologice. Tehnologia are aceasta capacitate, de a se raspandi foarte repede, si de a da peste cap previziunile pesimiste, spera expertii si activistii eco. Ingropati in date alarmiste, acestia sustin ca trebuie sa vada si luminita de la capatul tunelului. Pentru asta insa trebuie sa accepte ca ecologia a devenit o moda, iar asta nu e neaparat un lucru rau.
Este ceea ce a incercat sa spuna si James Gilbey, director de creatie Discovery Networks Europa, Orientul Mijlociu si Africa, in cadrul masterclass-ului Discovery, partener al evenimentului. Printre sfaturi de genul “Think Big, Think Really Big” si “Green Rocks”, Gilbey l-a strecurat si pe acesta: “Fiti comerciali! Nu va mai temeti atat de comercial, nu va mai faceti griji. Inainte de toate, trebuie sa va castigati audienta”.