Costurile biocombustibililor in UE estimate la 65 miliarde euro

Stabilirea unei cote obligatorii de biocombustibili de zece la suta din totalul carburantilor folositi in transport, pe care o are in vedere Uniunea Europeana, ar putea presupune costuri de pana la 65 miliarde euro, in perioada 2007 – 2020, conform unui document intern al Comisiei Europene, document ce analizeaza si contributia acestei resurse energetice in lupta impotriva schimbarilor climatice, transmite Europa Press.

Textul, la care au avut acces organizatiile ecologiste Prietenii Terrei si SeoBirdLife International, avertizeaza ca este imposibil sa se afirme cu certitudine ca efectele biocombustibililor in ceea ce priveste gazele cu efect de sera ar fi pozitive.

Acest studiu, elaborat de Centrul Comun de Cercetare, evidentiaza, potrivit ecologistilor, propunerea UE de a stabili o cota obligatorie de zece la suta agrocombustibili in transport.

Astfel, in ceea ce priveste reducerea gazelor cu efect de sera, documentul avertizeaza ca utilizarea fertilizatorilor cu nitrogen si modificarea modului de utilizare a terenului (defrisari, destelenirea pasunilor, drenarea mlastinilor etc) pentru cultivarea plantelor pentru biocombustili ar putea elibera gaze cu efect de sera suficiente pentru a anula orice tip de reducere.

Din punct de vedere al sigurantei, studiul subliniaza ca „ar fi mai bine ca UE sa investeasca intr-o rezerva strategica de petrol pe termen scurt, in loc sa investeasca (sume mult mai mari) in agrocombustibili, care vor da o solutie limitata la problema insecuritatii rezervelor”. ’Va fi un efect pozitiv, dar eficienta nu este pe masura costurilor’, adauga documentul.

In plus, studiul semnaleaza ca "crearea de locuri de munca va fi nesemnificativa din cauza desfiintarii celor din alte sectoare" si "costul economic de utilizare a biocombustibililor va depasi profiturile".

"Utilizand aceleasi resurse economice si biomasa din UE, se pot obtine mai multe reduceri ale gazelor cu efect de sera, avand un singur obiectiv general, decat unul separat, pentru transporturi’, concluzioneaza documentul.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri