Din ce în ce mai multe companii încep să caute soluții alternative pentru plasticul pe care îl generează prin produsele pe care le comercializează. După Lidl, Kaufland, Mc Donald’s, lanțul hotelier Hilton, alte două mari companii au anunțat măsuri pentru reducerea consumului de plastic – Nestle și Starbucks.
În fiecare an, europenii generează 25 de milioane de tone de deșeuri din plastic, însă mai puțin de 30 % sunt colectate pentru a fi reciclate. În întreaga lume, plasticul reprezintă 85 % din deșeurile de pe plaje. Efectele asupra sănătății ale microplasticului din aer, din apă și din alimente sunt încă necunoscute.
„Deșeurile din plastic reprezintă una dintre cele mai mari probleme de sustenabilitate cu care se confruntă actualmente umanitatea. Ea nu poate fi rezolvată decât printr-o abordare colectivă. Suntem hotărâți să găsim soluții inovatoare pentru reducerea, reutilizarea și reciclarea ambalajelor. Ambiția noastră este de a realiza până în anul 2025 ambalaje 100% reciclabile sau reutilizabile”, a declarat într-un comunicat de presă, CEO-ul Nestle, Mark Schneider.
Compania spune că se concentreaza pe trei direcții principale: eliminarea materialelor plastice nereciclabile; încurajarea utiliării materialelor plastice care permit un grad mai ridicat de reciclare; eliminarea sau schimbarea combinațiilor complexe de materiale pentru ambalaje.
”Găsirea de soluții pentru a împiedica ambalajul să ajungă deșeu și să fie eliminat în mări, oceane și căi navigabile, reprezintă una dintre misiunile-cheie ale angajamentului Nestle”, se mai arată în comunicatul companiei.
Starbucks renunță la paiele de plastic
Starbucks este o altă companie care a anunțat de curând că va înlocui paiele de plastic cu un nou capac reciclabil și de alte opțiuni de paie din materiale alternative. Decizia se bazează pe un angajament de 10 milioane de dolari pe care compania l-a făcut pentru a dezvolta la nivel global un pahar pentru băuturi complet reciclabil și compostabil.
Compania Starbucks Coffee va elimina paiele de plastic de unică folosință din cele peste 28.000 de magazine operate și licențiate, făcând disponibil în întreaga lume un capac fără pai sau paie din materiale alternative. Starbucks, cel mai mare retailer de alimente și băuturi care a făcut un astfel de angajament global, anticipează că decizia va elimina mai mult de un miliard de paie de plastic pe an din cafenelele sale.
Starbucks a proiectat, dezvoltat și fabricat un capac fără pai, care va fi folosit pentru cafeaua rece, ceai și espresso. Capacul este disponibil în prezent în peste 8.000 de magazine din S.U.A. și Canada pentru băuturile selectate. Capacul este, de asemenea, testat pentru băuturile Nitro și pe piețe precum China, Japonia, Singapore, Thailanda și Vietnam. În plus, Starbucks va începe să ofere paie din materiale alternative – inclusiv hârtie sau plastic compostabil – pentru băuturile Frappuccino, disponibile la cerere pentru clienții care preferă sau au nevoie de un pai.
”Clienții din Seattle și Vancouver vor fi primii care vor putea utiliza noile tipuri de capace, începând din această toamnă, cu lansări pe etape în Statele Unite și Canada în 2019. Lansarea globală a capacului fără pai va continua în Europa, unde capacele fără pai vor ajunge în magazinele selectate din Franța și Olanda, precum și în Marea Britanie unde taxa de 5 peni pentru paharele de hârtie a fost introdusă în 950 de magazine, pentru a promova în continuare reutilizarea”, se arată într-un comunicat al companiei.
Paiele din plastic care ajung în oceanele noastre au un efect devastator asupra speciilor. Pe măsură ce colaborăm cu Starbucks în inițiativele de reducere a deșeurilor, cum ar fi NextGen Consortium Cup Challenge și WWF Cascading Materials Vision, sperăm că alții le vor urma exemplul”, a declarat Erin Simon, Director de cercetare, dezvoltare sustenabilă și știința materialelor la World Wildlife Fund, SUA.
În plus, Starbucks a dedicat anterior 10 milioane de dolari pentru a dezvolta și a contribui la crearea unui pahar pentru băuturile calde complet reciclabil și compostabil, în parteneriat cu Closed Loop Partners, prin intermediul NextGen Cup Consortium and Challenge.
Compania spune că mișcarea de eliminare a paielor de plastic de unică folosință a înregistrat o creștere extraordinară la nivel global, consumatorii manifestând un interes crescut pentru problema tot mai mare a deșeurilor, din care paiele reprezintă doar o parte.