Coreea de Nord a instalat piste pentru cicliști pe arterele importante care trec prin Pyongyang, ca să reducă numărul accidentelor pietonale, informează Reuters.
Bicicletele sunt scumpe în Coreea de Nord, o țară săracă și retrasă, dar e un mod de transport popular. Numărul proprietarilor de autoturisme private e în creștere, dar încă extrem de scăzut. Femeile folosesc adesea bicicleta pentru a transporta bunuri în piețele semi-tolerate, unde unul dintre cele mai frecvente servicii oferite e reparatul de biciclete.
Pietrele de pavaj din beton din unele porțiuni ale zonei centrale din Pyongyang au fost înlocuite cu o bandă netedă pentru biciclete, marcată cu dungi albe, potrivit unor fotografii văzute de Reuters.
Bicicliștii din Coreea de Nord nu au voie să pedaleze pe carosabil, așa că de ani de zile au folosit o fâșie îngustă de pavaj, nemarcată, pe care o împărțeau cu pietonii, potrivit spuselor rezidenților și vizitatorilor.
„Acest lucru duce la multe accidente și coliziuni, motiv pentru care oamenii merg pe bicicletă foarte încet și claxonează tot timpul”, a spus Simon Cockerell de la Koryo Tours, o agenție de turism care duce vizitatori occidentali în Coreea de Nord.
Pyongyang este un oraș prietenos cu bicicletele, din punct de vedere geografic, dar în trecut a introdus, iar apoi a retras interdicții privind folosirea bicicletelor în centru.
Cockerell spune că numărul bicicliștilor din Pyongyang pare să fi crescut cu aproximativ 50% în ultimii câțiva ani, cu toate că ideea de a pedala poate fi considerată nepotrivită de locuitorii care țin mult la imaginea lor.
Mai citește și:
TOP 20: cele mai bune orașe pentru bicicliști din lume