Cantitatea medie de emisii provenite de la masinile noi produse de companiile germane a crescut in 2006, in timp ce producatorii francezi si italieni si-au redus emisiile, potrivit unor date recente facute publice joi, informeaza Reuters.
Organizatia ecologica cu sediul la Bruxelles Trasnport & Environment (T&E) sustine ca emisiile masinilor noi produse in Germania au crescut cu 0,6% anul trecut din cauza faptului ca producatorii nemti s-au axat pe vehicule grele. Producatorii din Franta si Italia si-au redus emisiile cu aproximativ 1,6%.
Cifrele arata diferenta crescanda intre producatorii de masini mari si mici din Europa in contextul in care Comisia Europeana pregateste o legislatie, pentru luna decembrie, care va cere o medie de emisii produse de masinile noi care sa se incadreze pana in 120 de grame pe kilometru pana in 2012.
Producatorii de masini vor fi nevoiti sa ajunga la 130 grame pe kilometru doar pe baza tehnologiei motorului in timp ce folosirea biocombustibililor va inlesni obtinerea a 120 grame pe kilometru. Proiectele de legi fac parte din initiativa Uniunii Europene de a lupta impotriva incalzirii globale si de reducere a emisiilor de dioxid de carbon si a celorlalte gaze cu efect de sera.
Conform T&E, producatorul de masini de lux BMW AG si-a redus cu 2,5% emisiile anul trecut in timp ce Daimler, fost Daimler Chrysler, a inregistrat o crestere cu 2,8% iar Volkswagen cu 0,9%. Producatorii japonezi si-au redus emisiile cu 2,8% in decursul anul trecut.
Desi unele companii fac eforturi in aceasta privinta, toti jucatorii majori de pe piata producatorilor de masini sunt departe de obiectivele pe care trebuie sa le indeplineasca pana in 2010.
Cele mai curate masini sunt PSA Peugeot Citroen cu un nivel mediu al emisiilor de 142 grame pe kilometru, Fiat SpA cu 144 grame pe kilometru in timp ce Renaul SA a inregistrat 147 grame pe kilometru.
Media emisiilor de la Toyota Motor Corp s-a situat la 153 grame pe kilometru, urmata de Honda Motor Co cu 154 grame pe kilometru.
Cele mai mari emisii sunt inregistrate de DaimlerChrysler cu 188 grame pe kilometru, BMW cu 184 grame pe kilometru si Volkswagen cu 166 grame pe kilometru.
"Inginerii germani ar trebui sa se preocupe mai mult de cum sa faca masinile mai curate si mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil. Din pacate, ei par concentrate doar pe construirea masinilor mari si greoaie care nu-si gasesc locul in secolul XXI", a declarat Jos Dings, director T&E.
Un purtator de cuvant al grupului industrial de lobby ACEA a declarat ca toti producatorii auto fac eforturi serioase pentru a-si reduce emisiile, adaugand ca eforturile industriei auto au dus dupa 1995 la diminuarea cu 13% a mediei emisiilor.
Foto: charlyauto.com