Companiile boicotează lupta împotriva schimbărilor climatice

Aproape jumătate dintre cele mai mari 100 de companii la nivel global încearcă să împiedice adoptarea unor măsuri pentru limitarea schimbărilor climatice, conform unui clasament publicat de ONG-ul britanic Influence Map. Printre companiile care folosesc tehnici de lobby, advertising și trafic de influență, pentru a-și maximiza profitul, indiferent de impactul asupra mediului, se numără: Chevron, AT&T, BP, P&G, Lukoil, Boeing, Home Depot, Mitsubishi, Ford, Intel, Roche, Daimler, Hyundai, Shell și Volkswagen.

09_22_boicot

Google, Unilever și Cisco Systems au obținut cele mai bune scoruri pentru implicarea în lupta împotriva schimbărilor climatice, iar companiile energetice Koch Industries, Phillips 66, Reliance Industries și Duke Energy s-au clasat pe ultimele locuri.

În sectorul auto, liderii sunt Nissan, Hinda și Toyota, iar în industria FMCG – Unilever, Nestle și Coca Cola. În domeniul utilităților, s-au remarcat pentru performanțe pozitive National Grid, Iberdrola și EDF, iar în domeniul industrial – ABB și United Technologies. Google, Cisco și Apple au obținut cele mai mari punctaje în domeniul IT, iar ENI, Shell and Total – în domeniul energetic.

Pentru realizarea clasamentului, autorii au analizat practicile primelor 100 de companii din topul Forbes Global 2000 pentru anul 2014. Le-au evaluat transparența, performanțele de mediu și încercările de influențare a politicilor climatice, prin lobby, publicitate (advertising, PR, social media) sau chiar trafic de influență (prin infiltrarea unor specialiști în comisiile de mediu sau influențarea unor lideri politici în momente cheie).

Astfel, au descoperit că 45% dintre companiile analizate încearcă să blocheze trecerea spre o economie cu emisii reduse de carbon.

 

Citește și:

Bruxelles-ul restrânge influența lobby-ului industriei de cărbune asupra standardelor de poluare

Canada face lobby in Europa pentru titeiul poluant

spot_img

Ultimele știri