Comisia Europeană nu recomandă interzicerea accesului autovehiculelor diesel în orașe

Interzicerea autoturismelor diesel în orașele europene ar putea afecta capacitatea producătorilor de automobile de a investi în vehicule cu emisii zero, a avertizat Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru industrie.

Comisia Europeană se opune interzicerii accesului autovehiculelor diesel în orașe

Potrivit Reuters, într-o scrisoare adresată miniștrilor Transporturilor din Statele Membre, comisarul Elzbieta Bienkowska a declarat că nu ar exista nici un beneficiu în cazul unui colaps al pieței autovehiculelor diesel și că accentul pe termen scurt trebuie pus pe forțarea producătoriilor de automobile să alinieze emisiile periculoase de oxid de azot la reglementările UE.

Deși sunt convinsă că ar trebui să ne îndreptăm rapid spre vehiculele cu emisii zero, factorii de decizie și industria nu pot avea un interes în colapsul rapid al pieței diesel din Europa ca urmare a interdicțiilor locale de circulație. Aceasta ar priva industria de fondurile necesare pentru a investi în vehicule cu emisii zero”, a spus Bienkowska.

Cei trei mari constructori germani de automobile au investit foarte mult în tehnologia diesel, care oferă o arderea mai eficientă a combustibilului, iar emisiile de dioxid de carbon sunt mult mai mici decât în cazul autovehiculelor pe benzină, dar decând Volkswagen a recunoscut în 2015 că a înșelat testele din SUA privind emisiile, întreaga instustrie auto a intrat sub un con de suspiciune. O preocupare deosebită o reprezintă emisiile de oxizi de azot ale autovehiculelor diesel, care pot provoca bolilor respiratorii.

În scrisoare, comisarul european nu a ezitat să-și declare îngrijorarea că cele mai recente încălcări ale emisiilor de la Audi și Porsche au fost descoperite de procurori și nu de autoritățile germane din domeniul transporturilor.

Bienkowska a solicitat, de asemenea, ca toate automobilele cu emisii excesive de oxizi de azot să fie ridicate de pe drumurile europene, dar producătorii de automobile ar trebui să acționeze în mod voluntar. Comisarul a ridicat perspectiva înființării unei agenții de testare a UE dacă autoritățile naționale de reglementare nu au reușit să observe mai multe tentative de înșelare a testelor pentru emisii.

Experții care au comentat pe marginea mesajului din scrisoare spun că oficialul european pare să-și fi plecat urechea la cererile constructorilor de mașini.

Scrisoarea ei conține câteva declarații importante care credem că arată că lobbyiștii din industrie au obținut o mare victorie. Probabil, au susținut că amendarea sau interzicerea motorinei va dăuna câștigurilor și angajaților din industrie, dar și eforturilor de reducere a dioxidului de carbon și îi va afecta pe proprietari existenți de vehicule diesel” , a declarat analistul Bernstein, Max Warburton, într-un raport, citat de Reuters.

spot_img

Ultimele știri