Coldplay susține două concerte în România, pe Arena Națională din București, pe 12 și 13 iunie, unde sunt așteptați aproximativ cincizeci de mii de fani la fiecare.
Coldplay este una dintre cele mai de succes trupe în prezent, vânzând peste 50 de milioane de albume. Formația de rock alternativ și piano-rock din Londra este compusă din Chris Martin, Jon Buckland, Guy Berryman și Will Champion.
Și industria de entertainment are însă legătură cu sustenabilitatea.
Concerte Coldplay din România vor fi sustenabile, iar amprenta de carbon va fi redusă la jumătate față de ultimul turneu al trupei, de acum opt ani.
Ambalajele de plastic de unică folosință vor fi interzise la cele două concerte. Fanii aflați pe stadion vor putea produce energie pentru concert dansând pe o podea cinetică și vor fi folosiți combustibili alternativi ecologici. Publicul va avea posibilitatea să găsească o podea cinetică pe care vor dansa și vor produce energie, sau câteva biciclete care, la fel, vor produce energie.
Fanilor li se va permite accesul pe stadion cu ambalaje reutilizabile de plastic, pe care le vor putea umple cu apă, gratuit. De asemenea, oamenii pot și cumpăra din zona barurilor apă sau alte băuturi, care vor fi turnate în pahare reutilizabile.
Staff-ul caută totodată și surse alternative de combustibil, mai precis de ulei vegetal hidrotratat, nefiind foarte ușor de găsit în România.
De asemenea, Coldplay a construit și niște baterii pe care ei le folosesc în turneu.
Mai mult, trupa și-a luat angajamentul să planteze un copac pentru fiecare bilet achiziționat. Drept rezultat, 5 milioane de copaci au fost plantați.
Acum lucrează la un studiu ale cărui concluzii vor fi lansate în luna iulie, despre impactul industriei de entertainment asupra mediului și schimbărilor climatice. Ei fac asta împreună cu MIT și alte două companii, iar toate soluțiile vor fi folosite open source.
Concertul Coldplay poate astfel să devină un vehicul educațional pentru participanți dintr-o perspectivă de mediu.
Trupa a conștientizat într-o zi că și concertele lor au un impact asupra mediului, și criza climatică este una reală. Timp de doi ani au lucrat cu experți de mediu și au construit o strategie pentru a o implementa pentru acest turneu care este acum în al doilea an.
Coldplay a lansat în 2023 un raport de sustenabilitate.
Încă de când a anunțat prima oară turneul „Music Of The Spheres Tour”, trupa și-a setat un obiectiv clar – să reducă cu 50% emisiile directe de carbon, să fie cât mai prietenoasă cu mediul. De la producția spectacolului în sine și până la transportul staff-ului, s-a asigurat ca totul să fie cât mai eco-friendly.
Trupa se folosește astfel de notorietatea sa pentru a arăta cât de important e să avem grijă de lumea în care trăim.