Ciucu: Niciun loc de parcare gratis în București! Oricine are 500E își ia un hârb și parchează unde vrea el

Primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu, a criticat politica privind transportul din Capitală și a spus că este nevoie ca decidenții să spună care este paradigma de mobilitate pe care o aleg – în favoarea transportului în comun și alternativ sau în favoarea transportului individual. Edilul a subliniat că nu pot fi încurajate ambele în paralel și s-a pronunțat pentru o politică de tip niciun loc de parcare gratis în București. 

Bucureștiul trebuie să decidă odată pentru totdeauna care este paradigma de mobilitate în care se află. Noi vrem să încurajăm transportul în comun și transportul alternativ și atunci trebuie să ducem tot bugetul către transportul în comun și transportul alternativ și toate eforturile noastre se duc în acea zonă. Sau suntem între paradigmă în care facem poduri, pasaje, supralărgiri, străpungeri și așa mai departe, care înseamnă transport auto individual. Sunt două abordări care intră în conflict una cu alta. De ce? De fapt, nu contează ce fel de tip de infrastructură vrei tu să creezi, ci contează cum vrei să determini cum vrei să se întâmple comportamentul de mobilitate. Asta e miza!”, a spus Ciucu, în cadrul unei dezbateri organizate de Centrul Român de Politici Europene (CRPE) „Bucureștiul verde. Cum ajungem acolo în cursa cu (prea multele) probleme de mediu”.

Ciucu a spus că orice plan de mobilitate înseamnă investiții de sute de milioane de euro și trebuie decis dacă acei bani merg către achiziții de tramvaie, infrastructură pentru tramvaie, autobuze, troleibuze, infrastructură energetică sau către poduri, și pasaje, și străpungeri, și prelungiri ș.a.m.d. pentru auto individual.

Primarul de la sectorul 6 a mai adăugat că, dacă vrei să schimbi comportamentul de transport trebuie să faci infrastructură dedicată – cum ar fi benzile dedicate pentru transportul în comun.

Ca să ai benzi dedicate, trebuie să ai o capacitate bună de transport. Ca să ai capacitate de transport, trebuie să cumperi tramvaie, autobuze, troleibuze. Mai ai nevoie de puncte intermodale – parcări pentru cei care vin cu mașina în București, parchează și iau transportul în comun și ajungi în 15 – 20 minute în centru. Atunci se justifică să ai bandă dedicată”, a spus el.

Ciucu a completat că nici acest lucru nu este suficient pentru că este nevoie și de infrastructură pentru biciclete, dar care trebuie făcută în tot orașul pentru că „nu se oprește magistrala de transport la limita sectorului”.

El a vorbit și despre o parte „mai puțin populistă”: aplicarea de restricții pentru parcare. El a spus că măsura ar trebui aplicată treptat și niciun loc de parcare nu ar trebui să mai fie gratic în Capitală.

Eu susțin: niciun loc de parcare gratis în orașul ăsta pentru că oricine are 500 euro își ia un hârb și îl lasă unde vrea el, când vrea el. O faci incremental, nu radical”, a subliniat el.

Ciprian Ciucu a adăugat că este nevoie de o politică coerentă la nivelul orașului și o poliție locală reformată ca să poată implementa astfel de măsuri.

Citește și: Ce sunt zonele de emisii reduse și când ar putea apărea ele în marile orașe din România?

Vânzările globale de mașini electrice au crescut anul trecut cu 55%

spot_img

Ultimele știri