Norvegia va cheltui 8 miliarde de coroane norvegiene, echivalentul a 923 de milioane de dolari pentru a construi 10 noi piste de biciclete, cu două benzi, în și în jurul celor mai mari nouă orașe. Acestea vor permite bicicliștilor să se deplaseze pe distanțe mai mari și în condiții de siguranță mai bune.
Deși autostrăzile pentru biciclete constituie un element cheie în politica Norvegiei de a-și reduce la jumătate emisiile din trafic, acestea se confruntă cu o oarecare rezistență. În afară de faptul că mersul pe biciletă nu este atât de popular precum în celelalte țări scandinave – Suedia și Finlanda – autostrăzi vor fi construite într-o țară muntoasă, rece și lipsită de lumina Soarelui pentru o mare parte a anului.
Scopul inițial al acestor piste nu va fi acela de alega orașele îndepărtate pe sute de kilometri, cel puțin nu în etapa inițială. În schimb elea vor crea căi de deplasare pentyru navetiști între centrul orașelor și suburbii. Pentru a facilita folosirea acestora de către navetiști, pistele permit deplasarea în viteză, un biciclist putând accelera și până la 40 km/h.
Cele mai recente statistici, din 2010, arată că țara a rămas destul de mult în urma vecinilor săi. În Danemarca, din totalul călătoriilor la nivel 17 % au avut loc cu bicicleta, în timp ce în Suedia cota era de 12%. În Norvegia, ponderea a fost de doar 4%, ridicându-se la 5%, până în 2014.
Guvernul norvegian vrea să ridice această cotă între 10 și 20%, până în 2030.