Autovehiculele pe baza de celule de hidrogen si cele electrice vor deschide drumurile viitorului, conform selectiei "Green Car Journal", care a desemnat noile concepte BMW, Chevrolet, Honda, Phoenix si Toyota ca fiind cele mai relevante pentru protejarea planetei.
Cele cinci autovehicule care au primit credite pentru performanta si viziune sunt BMW Hydrogen 7, Chevrolet Equinox Fuel Cell, Honda FCX Clarity, Phoe nix SUT si Toyota Plug-In HV. Acestea sunt modelele care concretizeaza cel mai bine tehnologiile pentru drumurile viitorului si vor fi accesibile publicului larg in urmatorii ani.
BMW este de parere ca roata nu trebuie reinventata, ci trebuie recurs la com bustibili mai curati, pe care industria auto se poate baza pentru mai mult de 130 de ani. Compania a demonstrat nu numai ca hidrogenul este un combustibil ultracurat pentru masinile mari si luxoase, dar este si compatibil cu o schema dubla, si pe benzina. Dupa 200 km parcursi pe celule de hidrogen, la o simpla atingere a unui buton amplasat pe parbrizul masinii se pot parcurge alti 500 km pe benzina. Din cele 100 de unitati care se vor produce la o fabrica din Germania, 50 BMW Hydrogen 7 vor fi imprumutate pe termen lung personalitat ilor sportive, din divertisment si din politica pentru cresterea constientizarii publice.
Cea mai mare flota de vehicule pe hidrogen va fi furnizata de Chevrolet, care si-a propus sa produca 100 de unitati Equinox Fuel Cell in vederea testarii la nivel international a conceptului. Proiectul ambitios numit "Driveway" face parte din promovarea tehnologiei Fuel Cell a General Motors, care a ajuns la performanta de 320 km parcursi la o singura alimentare.
Cea de-a treia reprezentanta a revolutiei Fuel Cell este Honda FCX Clarity care imbina tehnologia pe celule de hidrogen cu o baterie litiu-ion. Platforma V Flow, dezvoltata de Honda este o mare inovatie pentru ca este cu aproximativ 180 kg mai usoara decat o platforma obisnuita si economiseste 20% din combustibil.
Compania Phoenix Motorcars din Ontario California va lansa autovehiculul SUT electric in acest an pentru utilizarea comerciala. La o singura alimentare, bateriile litiu-ion, care au o greutate de 400 kg, au capacitatea necesara pentru parcurgerea a 160 km.
Toyota Plug-In HV este urmasul imbunatatit al lui Prius, creat sa atinga viteze superioare si sa aiba autonomie mai mare decat predecesorul hibrid. Reprezentantii Toyota au subliniat insa ca teh nologia in ceea ce priveste bateriile trebuie inca dezvoltata pentru economisirea de spatiu si greutate, iar compania se implica activ in continuare in gasirea de noi solutii.