Autoritatile chineze au mobilizat ieri 800 de vase de pescuit pentru a ajuta la curatarea petei de petrol din Marea Galbena, alaturi de 24 de nave specializate care au imprastiat deja agenti de dispersare si curatare a titeiului, scrie The Guardian.
Un vas petrolier cu 300.000 de tone de titei brut, al companiei Singapore Pacific Petroleum, care isi descarca incarcatura exact la momentul accidentului, a fost retinut pentru cercetari.
Inca din 2006, un studiu referitor la protectia mediului a identificat cinci proiecte din portul Dalian Xingang cu grad ridicat de risc.
Activitatea economica din zona portului a fost serios afectata. Sase vase de dimensiuni mari, incarcate cu aproape 12 milioane de barili de petrol, au fost deviate catre Coreea de Sud sau alte terminale din China. De asemenea, vasele care transportau porum au fost obligate sa acosteze in alte parti.
Mii de pompieri au incercat sa stinga flacarile, iar inginerii portuari au oprit scurgerea de petrol. Cu toate acestea, operatiunile de curatare vor mai dua cel putin inca patru zile.
Cu o amploare considerabil mai mica decat accidentul British Petroleum din Golful Mexic, scurgerea de petrol din Marea Galbena s-a redus cu o treime fata de suprafata maxima pe care a ocupat-o, de 50 kilometri patrati.
Cu toate acestea, reporteri locali au relatat ca titeiul este inca prezent pe plajele din apropierea portului.
Odata cu scurgerea de petrol, autoritatile chineze ar putea sa inaspreasca reglementarile referitoare la poluarea apei. Necesitatea unor standarde mai inalte a fost evidentiata si de cazul unei scurgeri toxice dintr-o mina de cupru, care a poluat un fluviu, a ucis foarte multi pesti si a afectat alimentarea cu apa potabila a localitatilor.
Foto: The Guardian