Cererea de automobile care nu polueaza este din ce in ce mai mare, si aproape fiecare producator auto din lume are deja un astfel de model printre cele oferite la vanzare. Iar anul 2011 este unul dintre cei mai bogati daca ar fi sa analizam numarul de masini eco lansate. In randurile de mai jos, cele mai importante cinci masini „verzi” ale anului 2011.
Nissan Leaf
Probabil una dintre cele mai ateptate masini ale anului 2011 a fost Nissan Leaf (Leading, Environmentally friendly, Affordable, Family car). Hatchback-ul cu cinci usi a castigat numerase distinctii de la lansarea sa, care a avut loc oficial in decembrie 2010. Insa vanzarile au luat startul la inceputul lui 2011.
Leaf foloseste un motor electric de 80 kW (110 CP) si 280 Nm, care transmite puterea catre rotile din fata, alimentat de la un pachet de baterii litiu-ion de 90 kW.
Nissan Leaf consuma 765 kilojouli per kilometru sau echivalentul a 2,4 litri de combustibil fosil / 100 kilometri. Leaf are nevoie de 9,9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, viteza sa maxima este de 150 km/h iar autonomia de 175 km, conform masuratorilor New European Driving Cycle.
Chevrolet Volt / Opel Ampera
In America se vinde ca Chevrolet Volt, insa europenii il stiu dupa numele Opel Ampera. Singura diferenta intre ele e legata de design si nu de partea tehnica.
Este vorba despre un vehicul plug-in hybrid electric construit de General Motors, declarat de EPA (United States Environmental Protection Agency) cel mai eficient automobil compact din Statele Unite. Poate parcurge 40-80 kilometri in modul exclusiv electric, iar autonomia sa totala este de 610 km. Consuma echivalentul a 2,5 litri / 100 km in modul exclusiv electric, 6,4 in cel exclusiv pe benzina si 3,9 litri / 100 km in modul mixt.
Chevrolet Volt foloseste un pachet de acumulatori de 16 kW·h / 45 A·h ce poate fi incarcat prin conectarea masinii la o priza obisnuita de 120-240 V. Motorul electric care propulseaza masina produce 111 kW (149 CP) si un cuplu maxim de 368 Nm. De asemenea, cand ramane fara energie, masina este ajutata de un mic motor cu combustie interna, aspirat natural, de 1,4 litri (80 CP), folosit pe post de generator pentru a mari autonomia lui Volt.
Mitsubishi i-MiEV / Citroen C0 / Peugeot iOn
Mitsubishi i-MiEV (sau Citroen C0 / Peugeot iOn) este un hatchback electric cu cinci usi produs de Mitsubishi Motors, cu o autonomie de 160 km in ciclul de testare japonez. Acest mic hatchback a fost primul automobil exclusiv electric vandut in Romania din 2011.
Propulsorul electric al masinii este amplasat in partea din spate, dezvolta 67 cai putere si este alimentat de la acumulatori litiu-ion, care se fixeaza sub podea, vertical sau transversal. i-MiEV poate atinge o viteza maxima de 130 km/h, iar autonomia pentru o singura incarcare a bateriilor este de 160 de kilometri, in cazul bateriilor de 20 kw/h, si de 130 de kilometri, pentru cele de 16 kw/h. Masina are nevoie de aproximativ sase ore pentru o incarcare completa a acumulatorilor. Alimentarea cu energie electrica se face de la o priza obisnuita, de 220V.
Toyota Prius
In septembrie, Toyota a anuntat oficial facelift-ul celui mai cunoscut hibrid din lume, Prius. Pe partea de design, automobilul dispune de noi bare, stopuri restilizate, precum si jante modificate, din aliaj, de 17 inch. La interior schimbarile sunt minore, insa includ difuzoare JBL GreenEdge si un sistem de infotainment Entune.
Propulsia este asigurata de un motor cu patru cilindri de 1.8 litri, alaturi de unul electric. Impreuna acestea dezvolta 134 cai putere / 100 kW. Masina poate accelera de la 0 la 100 km/h in 9,8 secunde, iar viteza maxima este de 180 km/h. Dar, cel mai important, consumul de combustibil in oras este de doar 4,7 litri / 100 km, iar emisiile CO2, de 89g/km.
Ford Focus Electric
Prezentat oficial in ianuarie 2011, noul Ford Focus Electric a rupt gura targului la Consumer Electronics Show din Las Vegas. Este propulsat de un acumulator litiu-ion care ii permite sa atinga viteza maxima de 136 km/h si are un consum mai bun decat Opel Ampera. Mai mult, poate fi incarcat in 3-4 ore folosind un incarcator rapid de 240 volti, adica jumatate din timpul necesar lui Nissan Leaf pentru aceeasi operatiune. Din 2012, Focus Electric va fi disponibil si in Europa, a anuntat recent Ford.
Foto: autoblog.com
Citeste si:
Ford a demarat productia Focus Electric in uzina din Michigan
Masinile electrice – viitorul in materie de transport sau doar o noua sursa de poluare?
Si masinile electrice polueaza… indirect. Sunt mai eco cele conventionale?
Test drive Green-report.ro. Mitsubishi i-MiEV, buburuza electrica de oras (FOTO)
Acumulatorii viitorului, compusi din grafit si apa. Se incarca in doar cateva secunde
Gordon Murray Design prezinta T.27, „cea mai eficienta masina electrica din lume” (FOTO)