CE se aliaza cu gruparile ecologiste

Connie Hedegaard (foto), comisarul european pentru politici climatice, a lansat o campanie paneuropeana de comunicare, in colaborare cu mai mult de 70 de organizatii din intreaga Europa.

Avand sloganul „O lume care va place. si clima care va place”, campania vizeaza sa aduca solutii practice in centrul dezbaterilor pe tema schimbarilor climatice si sa demonstreze ca actiunile in domeniul climatic pot sa creasca bunastarea si sa aduca beneficii economice cetatenilor europeni.
Astfel de solutii fara perdanti, care imbina economiile banesti, economia de timp si reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, stau la baza campaniei de comunicare lansate de comisarul Hedegaard la sediul primariei Londrei.

„Avem de ales intre a actiona pornind de la cunostintele pe care le detinem despre schimbarile climatice si a sta deoparte asistand la inrautatirea situatiei. Ambele optiuni costa bani. De ce sa nu cream o lume care ne place, cu o clima care ne place – pana nu este inca prea tarziu? Prin intermediul acestei campanii urmarim sa focalizam dezbaterea asupra solutiilor potentiale si sa si aflam ce anume ne impiedica sa le aplicam”, a afirmat Connie Hedegaard.

Axata pe un site internet care va fi disponibil in curand in toate cele 23 de limbi oficiale ale UE, campania este conceputa ca o platforma de participare unde persoanele, intreprinderile si gruparile locale vor putea sa incarce, sa promoveze si sa dezbata solutii pentru reducerea emisiilor de carbon si sa participe la un concurs paneuropean al carui scop este identificarea celei mai bune si originale dintre aceste solutii.

Parteneriatele cu organizatii similare reprezinta o parte centrala a campaniei. Mai mult de 70 de organizatii, printre care se numara asociatii de intreprinderi, universitati, organizatii neguvernamentale si institutii guvernamentale, sunt deja parteneri de campanie confirmati. Se are in vedere inscrierea mai multor parteneri pe masura ce campania evolueaza.

Campania se va desfasura pana la sfarsitul anului 2013 si urmareste sa valorifice solutiile rentabile existente pentru atingerea obiectivului UE de reducere cu 80-95% a emisiilor de gaze cu efect de sera pana in 2050.

Foto: rechargenews.com

Cosmin Zaharia

spot_img

Ultimele știri