CE: Constructorii auto fenteaza testele “verzi”

Constructorii  auto din Uniunea Europeana profita de unele scapari ale testelor oficiale, care includ verificare emisiilor de CO2 sau consumul, pentru a exagera performantele ecologice ale propriilor vehiculelor, se arata intr-un raport realizat la sugestia Comisiei Europeana (CE).

Pentru a-si “inverzi” artificial performantele, constructorii utilizeaza in timpul testelor pneuri speciale, mai aderente fata de cele cu  care-si echipeaza, in realitate, masinile sau noile modele pe o suprafata foarte lucioasa, scrie lemonde.fr.

25% din performante sunt fictive

De cativa ani, exista din ce in ce mai multe indicii ca o parte din reducerea emisiilor de CO2 la masinile noi fabricate in Europa nu poate fi atribuita unor tehnici speciale. Performantele afisate de constructori  pot fi explicate insa prin unele abateri abile de la testele eco”, se arata in raport.

Specularea acestor portite ar putea, potrivit CE, sa fi favorizat o raportare falsa a scaderii emisiilor in Uniunea Europeana, in perioada 2002-2010, cu cel putin 25% la modelele testate.

Raportul, intocmit de 3 firme de consultanta, olandeza, britanica si americana, pune in evidenta faptul ca “flexibilitatea procedurilor, efectuate in timpul testelor, permite reducerea emisiilor de CO2 fara ca vehiculul testat sa fi suportat imbunatatiri tehnice”.

“O forma de inselatorie care aduce profit companiilor”

Emisiile de CO2 ale automobilelor ar putea fi superioare performantelor afisate

In concluzie, emisiile de CO2 sunt mai mari decat performantele afisate de constructorul auto, ceea ce presupune “o forma de inselatorie” care aduce profit companiilor insa defavorizeaza clientul si compromite obiectivele de mediu ale Uniunii Europene.

Iar parametrii care limiteaza emisiile, cum ar fi greutatea masinii, pozitia rotilor, temperatura sau umiditatea, sunt ideale in timpul testelor, in realitate insa conditiile de vreme, cat si datele tehnice ale masinii se schimba.

Emisiile de CO2 ale automobilelor erau, in medie, in 2002, de 167,2 grame pe kilometru si de 140,4 g/km in 2010, ceea ce presupune o crestere medie totala a emisiilor de 26,8g/km. Studiul CE atribuie aceasta scadere a emisiilor, inregistrata in perioada 2002-2010, mai degraba fentarii testelor decat tehnologiilor avansate.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri