Există numeroase estimări referitoare la profitul înregistrat de comercianți cu ocazia unor sărbători precum Valentine’s Day. Însă, puțini sunt cei care evaluează și impactul acestui consum asupra mediului înconjurător. De exemplu, un singur trandafir roșu produs în Kenya și comercializat în Europa generează 2 kg de dioxid de carbon.
În 2010, doar în Statele Unite au fost puși pe piață în jur de 200 de milioane de trandafiri, conform Societății Americane a Florarilor. Producția și comercializarea lor a generat aproape 18.000 de tone de dioxid de carbon, din estimările companiei Flowerpetal.
Ţinând cont de faptul că sărbătoarea americană a fost adoptată la nivel mondial, poluarea asociată doar producției de trandafiri atinge cote îngrijorătoare, conform unui articol publicat în Scientific American.
Impactul acestor flori asupra mediului depinde de zona în care sunt cultivați și de condițiile de transport. De obicei, sunt crescuți în regiuni călduroase, precum America de Sud au Africa. Pentru a obține flori de calitate, producătorii folosesc cantități însemnate de apă și de pesticide. În plus, defrișează suprafețe mari de pădure, pentru a face loc plantațiilor.
După recoltare, sunt transportați spre Europa sau America, în camioane speciale, prevăzute cu sisteme de răcire. Așadar, în afara consumului de combustibil, transportul lor contribuie la încălzirea globală prin eliminarea de agenți frigorifici.
Din estimările cercetătorilor britanici de la Cranfield University, un singur trandafir produs în Kenya și comercializat în Marea Britanie este responsabil pentru generarea a 2 kg de dioxid de carbon.
Cei care nu sunt dispuși să renunțe totuși, de dragul mediului, la a cumpăra flori de Valentine’s Day, pot opta pentru flori produse local.