Green Report a anunțat în luna iulie că va participa la Plastic Free July, o mișcare internațională care își propune să atragă atenția asupra cantității de plastic de unică folosință generate în fiecare an pe tot globul. Am decis să renunțăm timp de o lună la plasticul de unică folosință din viața noastră și am filmat soluțiile găsite ca să-l înlocuim, victoriile și eșecurile pe care le-am avut. Campania a continuat și după luna iulie printr-o competiție, în care cei care au completat un sondaj de opinie despre produse vrac au putut câștiga trei kituri de supraviețuire pentru o viață fără plastic. Green Report a făcut extragerea. Iată cine sunt câștigătorii:
Cei trei câștigători ai competiției Plastic Free Lifestyle sunt: Cătălin Rață, Cristina Munteanu, Alexandru Tănase. Tragerea la sorți s-a realizat prin intermediul random.org. Câștigătorii celor trei kit-uri de supraviețuire pentru o viață fără plastic sunt așteptați la sediul Asociației Green Revolution: str. Intrarea Valului, nr.2, pentru a-și ridica premiile. Este de preferat ca aceștia să aibă la ei buletinul.
Ce conțin kit-urile
- o sacoșă de pânză de la Atelierul de Pânză
- un set de săculeți pentru fructe și legume marca REDU
- o periuță din bambus
- un șampon solid și un săpun marca Savonia
- un deodorant, o pastă de dinți și un parfum homemade, din ingrediente marca Solaris
- o sticlă reutilizabilă de la Tupperware
- un set de caserole din sticlă
Scopul chestionarului despre produse vrac a fost de a afla ce interes există din partea consumatorului pentru acest gen de produse. Potrivit rezultatelor sondajului, 43,4% au declarat achiziționează produse vrac de câteva ori pe an. Mai multe despre rezultatele sondajului puteți citi aici.
Ce este campania Plastic Free Lifestyle
Plastic Free Lifestyle este o campanie inițiată de publicația de mediu Green Report, în urma participării la mișcarea internațională Plastic Free July. În cadrul acesteia, redactorii Green Report au încercat să renunțe timp de o lună la articolele din plastic de unică folosință. S-au filmat și au povestit experiența, într-un serial video care poate fi urmărit pe Green Report. La final de iulie, au fost nevoiți să se declare oarecum învinși. Nu au putut să trăiască 100% plastic free, dar au reușit ceva mult mai important. Au atras alături de ei în campanie persoane publice, activiști de mediu și publicul larg. Cei care doresc să afle mai multe despre subiect se pot înscrie în grupul de Facebook dedicat acestei teme.
Plastic Free July la Roaba de Cultură
Succesul campaniei Plastic Free July s-a văzut la evenimentul final, desfășurat în data de 8 august, la Roaba de cultură din Parcul Herăstrău. Pe pajiștea Roabei, s-au strâns peste 180 de persoane. Acestea i-au cunoscut pe cei care oferă alternative la plasticul de unică folosință, au confecționat propriile produse naturale și s-au bucurat de o cină comunitară cu alimente recuperate din piețe. Implicarea participanților i-a determinat pe redactorii Green Report să continue demersul. Așa s-a născut Plastic Free Lifestyle și toate activitățile corelate.