Gigantul retail Carrefour foloseşte o soluţie SAS bazată pe inteligenţa artificială pentru optimizarea lanțului de distribuție şi reducerea risipei alimentare. Utilizarea inteligenței artificiale pentru îmbunătățirea lanțului de distribuție este o premieră pentru segmentul de retail din Franța.
Acțiunea face parte din planul de transformare globală a companiei, pentru a veni în întâmpinarea așteptărilor clienților prin soluții tehnologice avansate.
Carrefour dorește să creeze un univers special care îmbină online-ul cu experiența din magazine, unde clienților fideli le sunt garantate și oferite produse de cea mai bună calitate la orice oră și oriunde.
Compania a optat pentru optimizarea inventarului cu ajutorul SAS Viya care permite colectarea și procesarea datelor din magazinele sale, depozite și platformele de comerț online. Potrivit SAS, analiza acestor date duce la o îmbunătățire a prognozelor privind necesarul de marfă și a comenzilor plasate la furnizori contribuind la reducerea risipei și a stocului excedentar.
Companiile din SUA investesc masiv în afacerile care previn risipa alimentară
După o perioadă de testare de 18 luni, SAS Viya va fi implementată în întregul lanț alimentar Carrefour pentru a oferi echipelor de achiziție și reaprovizionare un plus de agilitate în integrarea metodelor de lucru și o îmbunătățire a prognozelor privind cererea și necesarul de marfă. SAS Viya este o soluție robustă, sigură și adaptabilă care înmagazinează și procesează volume mari de date permițând experților Carrefour să dezvolte algoritmi personalizați pentru a răspunde unor nevoi specifice.
„SAS Viya ne permite să facem un pas important în optimizarea lanțului de distribuție. Inteligența artificială va elibera echipele noastre de anumite sarcini permițându-le să acorde timpul necesar dezvoltării de strategii de prognoză diferențiate și să răspundă în cel mai bun mod nevoilor clienților, reducând, în același timp, risipa”, a declarat Franck Noel-Fontana, Director departament Prognoză Carrefour France.
SAS și partenerul său, Capgemini, vor oferi companiei Carrefour expertiza tehnică și cea de business necesare pentru implementarea acestei soluții.
„Se vorbește mult despre inteligența artificială, dar proiecte precum cel implementat de Carrefour contribuie la ancorarea acesteia în realitate”, a declarat Oliver Schabenberger, SAS Chief Operating Officer și Chief Technology Officer. „Am fost martorii unui avans incredibil în realizarea de algoritmi care pot performa, cu o precizie excelentă, acțiuni pe care le-ar face oamenii”.
Cu o rețea formată din 12.000 de magazine în mai multe tipuri de format, localizate în 30 de țări grupul Carrefour este unul dintre cei mari comercianți din lume. Carrefour deservește circa 105 de milioane de clienți în întreaga lume și a afișat vânzări totale de 88,24 miliarde euro în 2017. Grupul are peste 380.000 de angajați care fac din Carrefour un lider global în distribuția de alimente oferind hrană de calitate zilnic, accesibilă oriunde la un preț rezonabil.